خبرگزاری فارس- سرپرست معاونت نوسازی ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور با بیان این‌که زمان فراخوان و مراجعه به مراکز اسقاط ملاک محاسبه است، گفت: زمان پیش از فراخوان به مراکز اسقاط خودرو ملاک نیست. امیررضا رجبی درباره اعتراض برخی از ثبت‌نام‌کنندگان در طرح خروج خودروهای فرسوده و طولانی شدن زمان ثبت‌نام، گفت: درباره دارندگان خودروهای سواری شخصی بر اساس ظرفیت‌ بانک و خودروساز عمل می‌شود و دوره زمانی تعریف شده هم بر همین اساس است.

وی افزود: به طور طبیعی تحویل خودرو به مراکز اسقاط و مراجعه به بانک و خودروساز طی برنامه‌زمانبندی صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت نوسازی ستاد مدیریت حمل‌و ‌نقل و سوخت کشور درباره این‌که برخی از افراد شرکت‌کننده در طرح سایپا پس از ۶ ماه هنوز فراخوان نشده‌اند، گفت: در طرح سایپا بیش از ۹۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که به طور قطع امکان ندارد تمام مالکان خودروهای فرسوده شرکت‌کننده را به یکباره فراخوان کنند.

وی بیان کرد: افراد ثبت‌نام شده به طور تدریجی به مراکز اسقاط معرفی می‌شوند.

رجبی افزود: افرادی که به نمایندگی‌ها مراجعه و ثبت‌نام می‌کنند نباید از زمان ثبت مدت را حساب کنند؛ زمان ثبت‌نام تنها اعلام آمادگی فرد برای شرکت در طرح خروج خودروهای فرسوده است.

وی تاکید کرد: مبدا زمان محاسبه در طرح خروج خودروهای فرسوده از زمان مراجعه به مراکز اسقاط است.

رجبی گفت: معمولا مدت اتمام پروژه خروج خودروهای فرسوده ۸ تا ۱۰ ماه است.

وی یادآور شد: زمان خروج تاکسی‌های فرسوده متفاوت است و شرایط خاص خودش را دارد؛ سعی می‌شود تاکسی‌ها با سرعت بیشتری فراخوانده شوند.