عباس علی‌آبادی از روز نخست که سکان هدایت وزارت صمت را بر عهده گرفت کلیدواژه «خودروهای برقی» را در هیچ‌یک از سخنرانی‌های خود از قلم نینداخت. علی‌آبادی اعتقاد دارد استفاده از خودروهای برقی، اعم از وارداتی و داخلی، می‌تواند نقطه شروعی برای ایجاد تحول در حوزه‌های مختلف از جمله، صنعت خودروسازی، محیط‌زیست، کاهش مصرف سوخت و… باشد. بر همین اساس، مهدی ضیغمی، معاون علی‌آبادی و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، هم ۲۹ مهرماه و هم دوم آبان‌ماه وعده آغاز واردات خودروهای برقی از آبان‌ماه را داد. او ۲۹ مهر‌ماه اعلام کرد که «واردات خودروهای برقی از آبان‌ماه آغاز می‌شود و بعد از اینکه عرضه خودروهای برقی وارداتی به تاکسیرانی به اتمام رسید می‌توان برای عرضه خودروهای برقی عمومی نیز اقدام کرد.»

در ادامه نیز در دوم آبان‌ماه ضیغمی تاکید کرد که «برنامه جدی برای واردات خودروهای برقی اعم از فول‌برقی، هیبرید، پلاگین و… داریم. یکی دو هزار خودروی برقی در همین آبان‌ماه وارد خواهد شد که در مرحله نخست مشتری تاکسی‌رانی است اما در مرحله بعدی مردم عادی هم می‌توانند بخرند زیرا این خودروها به لحاظ قیمتی به‌صرفه‌تر از خودروهای بنزینی هستند.» ۲۹ آبان‌ماه محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، نیز وارد میدان شد و اعلام کرد که تامین یک‌میلیارد دلار برای واردات خودروی برقی مورد پذیرش قرار گرفته و با یک‌میلیارد و ۴۰میلیون یورویی که برای اتوبوس، ون و موتورسیکلت‌های برقی انجام خواهد شد، در مجموع ۲میلیارد یورو برای خودروهای برقی ارز کنار گذاشته شده است.

با‌این‌حال آبان تمام شد و چند روز نیز از آذر گذشته اما خبری از واردات و عرضه خودروهای برقی در قالب تاکسی نیست. نکته مهم‌تر اینکه علی‌آبادی واردات را به هفته‌های آینده موکول کرده است. وزیر صمت در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که «در هفته‌های آینده تاکسی‌های برقی به‌تدریج وارد تهران می‌شوند.»