گروه خودرو- امروز به سراغ یکی دیگر از خودروهای مونتاژ شده داخلی به نام ماکسیما محصولی از شرکت پارس‌خودرو می‌رویم.

نیسان ماکسیما اولین بار در سال ۱۹۷۶ به عنوان نوع پیشرفته بلوبرد ساخته و در سال ۱۹۸۰ در خط تولید قرار گرفت و تولید مدل‌های مختلف این خودرو نیز تاکنون ادامه داشته است. ماکسیمای تولیدی در ایران تولید سال ۲۰۰۰ شرکت نیسان بوده که در سال ۲۰۰۴ تولید آن در شرکت پارس‌خودرو ‌آغاز شده است. ماکسیمای تولیدی که تا پیش از سال ۲۰۰۴ میلادی در ژاپن تولید می‌شد، از سال ۲۰۰۴ به بعد در آمریکای شمالی تولید شد. در حال حاضر شرکت نیسان نسل جدید ماکسیما را طراحی و تولید کرده است که از لحاظ بدنه با خودروی ماکسیمای تولید شده در ایران کاملا متفاوت است، اما به دلیل آنکه ماکسیمای جدید در آمریکای شمالی تولید می‌شود و بسیاری از قطعات این خودرو نیز توسط سازندگان آمریکایی تامین می‌شود امکان تولید آن در ایران وجود ندارد.

اما آن طور که در سایت رسمی پارس خودرو آمده این خودرو در دو مدل اتوماتیک و ساده مونتاژ می‌شود. موتور این خودرو ۳۰۰۰ سی سی حجم دارد و ۲۲۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. ماکسیما شش سیلندر به حساب می‌آید و گیربکس آن پنج دنده معمولی و چهار دنده اتوماتیک‌۱+ عقب است. پشت فرمان این خودرو می‌توان با سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت رانندگی کرد. شما همچنین می‌توانید ۴/۸ ثانیه با اتومات و ۶/۹ ثانیه با دنده معمولی به شتاب ۱۰۰ کیلومتر برسید. ماکسیما همچنین دارای باک بنزین ۶۵ لیتری است و مصرف سوخت آن با اتومات ۴۸/۱۱ و معمولی ۷۶/۱۰ در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی می‌رسد.

از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی این خودرو به سیستم ترمز ضد قفل ABS و کیسه ایمنی هوا ایربگ اشاره شده. قیمت این خودرو در بازار، اتوماتیک ۴۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و معمولی ۳۶ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است.