ایسنا - بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده خودرو و قطعات یدکی، جدیدترین محصولات خود را در نمایشگاه بین‌المللی خودرو لیتوانی عرضه کرده‌اند.

در اروپای شرقی، شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان در این نمایشگاه چهار روزه در تلاشند تا ضمن معرفی تولیدات همیشگی خود ،نظر بازدیدکنندگان را به استفاده از خودروهای سبز جلب کنند. یکی از تولیدکنندگان خودروهای برقی در این خصوص گفت: محصول تولیدی ما نمونه جدیدی از خودروی الکتریکی - هیبریدی در کلاس خودروهای خانواده است که در این نمایشگاه عرضه شده است. وی افزود: آلایندگی کم، کارکرد بی‌صدای موتور و داشتن سرعت حداکثر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت از مشخصه‌های بارز این خودرو سبز به شمار می‌آید. همچنین در این نمایشگاه موتورسیکلت‌های الکتریکی نیز به نمایش درآمده که با استقبال بازدید‌کنندگان روبه‌رو شده است. یکی از تولیدکنندگان این نوع موتورسیکلت‌ها گفت: موتور زیرو از محبوب‌ترین موتورهای جدید الکتریکی در آمریکا به شمار می‌آید.

این موتور دارای سرعت متوسط ۵۰کیلومتر بر ساعت است که می‌تواند با هر بار شارژ بیش از دو ساعت حرکت کند. به دلیل روند افزایشی قیمت حامل‌های انرژی در اروپا و رشد قیمت خدمات و تعمیرات خودرو در این کشورها، بیشتر مردم ترجیح می‌دهند تا از خودروهای کوچک و کم مصرف استفاده کنند.

همچنین بر اساس قوانین اتحادیه اروپا عمر مفید خودروها ۱۲ تا ۱۵ سال تعیین شده و پس از آن باید خودروهای فرسوده بازیافت یا به کشورهای خارج از این اتحادیه صادر شوند.