گروه خودرو- مدیرعامل شرکت رنوپارس با بیان اینکه حضور «ساندرو» در بازار خودرو ایران قطعی است، گفت: بین ۱۸ تا ۲۴ ماه دیگر، تولید این محصول در پارس خودرو آغاز خواهد شد. پیمان کارگر افزود: توافقات لازم برای تولید «ساندرو» در پارس خودرو انجام گرفته است، اما با این حال حدود دو سال طول می‌کشد که این محصول وارد بازار خودرو ایران شود.

وی با تاکید بر اینکه «ساندرو» در دو مدل تولید و عرضه خواهد شد، ادامه داد: مدل اول این محصول حالتی کاملا سواری مانند دارد، اما مدل دوم آن نسبت به مدل اول از شاسی بلندتری برخوردار است. مدیرعامل رنوپارس اگرچه از بیان قیمت دقیق «ساندرو» خودداری و آن را به زمان دیگری موکول کرد، اما این محصول را رقیبی برای خودروهای محدوده قیمتی ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان کشور دانست. به گفته کارگر، قیمت «ساندرو» حول و حوش ۱۵میلیون تومان خواهد بود.

این گفته وی در شرایطی است که اگر قرار باشد «ساندرو» دو سال دیگر تولید و عرضه شود، بعید است بتوان آن را با قیمت موردنظر عرضه کرد.

به هر حال تجربه نشان داده که هزینه تولید خودرو در ایران همواره صعودی بوده و تقریبا هیچ کدام از خودروهای داخلی نتوانسته‌اند با قیمت‌های از پیش تعیین شده روانه بازار شوند. تندر-۹۰، تیبا و حتی سمند، از جمله این خودروها به شمار می‌روند و با وجود اینکه قیمت‌های پایینی برای آنها در نظر گرفته شده بود، گران تر از پیش‌بینی‌ها از آب درآمدند.

حال باید دید «ساندرو» نیز به سرنوشت خودروهای موردنظر دچار می‌شود، یا حول و حوش همان ۱۵ میلیون تومان به بازار می‌آید؟ این خودرو باید زودتر از اینها روانه بازار ایران می‌شد، اما حواشی مربوط پروژه X۹۰ (ساندرو بخشی از این پروژه است)، اجازه این کار را تا به امروز نداده است.