گروه خودرو - در حالی که برخی از مشتریان خودروهای دوگانه‌سوز با افزایش تعداد جایگاه‌های سی.ان.جی طی سال گذشته، به تازگی از صف‌های طویل فارغ شدند، اما توقف فعالیت برخی از جایگاه‌ها به دلیل اختلاف موجود میان وزارت نفت و جایگاهداران، بار دیگر مشتریان خودروهای مذکور را سرگردان کرده است. این در شرایطی است که بر اساس برنامه وزارت نفت قرار بود تا پایان سال گذشته تعداد جایگاه‌های سی.ان.جی به هزار و ‌۸۰۰ باب برسد، اما مسوولان شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کردند که تا پایان سال ۸۹ هزار و‌۷۵۰ باب جایگاه ساخته شد و امسال نیز این تعداد به دو هزار و ‌۱۸۸ باب افزایش می‌یابد.

حال با وجود رشد تولید خودروهای پایه‌گازسوز، بر اساس آمار، هم‌اکنون به ‌۲۲۰۰ تا ‌۲۵۰۰ جایگاه سی.ان.جی در کشور نیاز است. ضمن این‌که اگر تا پایان سال ۸۹ تعداد خودروهای دوگانه‌سوز به سه میلیون دستگاه افزایش یابد، تعداد جایگاه‌های سی.ان.جی مورد نیاز در این سال سه هزار جایگاه خواهد بود.

با وجود کمبود جایگاه، حال برخی از جایگاهداران نیز به بهانه افزایش قیمت گاز اقدام به تعطیلی جایگاه‌های سی.ان.‌جی کرده‌اند که این مساله مشتریان خودروهای دوگانه‌سوز را دچار زحمت کرده است. از سوی دیگر خبرگزاری ایسنا گزارش داده که برخی از نمایندگان مجلس دلیل تعطیلی جایگاه‌های عرضه گاز سی.ان.جی را ناشی از افزایش قیمت گاز می‌دانند که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آخرین آمار مصرف روزانه گاز سی.ان.جی را ۱۶ میلیون مترمکعب اعلام کرده است.

طبق اعلام این شرکت، مصرف گاز سی.ان.جی بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نه تنها کاهش بلکه افزایش دو میلیون مترمکعبی هم داشته است. اظهار نظر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حالی است که خودروهای دوگانه‌سوز تولیدی خودروسازها نسبت به سال گذشته افزایش یافته که به این ترتیب مصرف گاز نیز سیر تصاعدی پیدا می‌کند از سوی دیگر جور جایگاه‌های تعطیل شده را نیز جایگاه‌های دیگر خواهند کشید که این مساله عدم کاهش گاز مصرفی را در پی خواهد داشت.