گروه خودرو - انتخابات هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان هفته گذشته هم برگزار نشد، تا این ماجرا برای بار سوم نیز به تعویق بیفتد. این موضوع در شرایطی است که طبق اساسنامه انجمن، اگر هیات‌مدیره وقت برای سه نوبت موفق به برگزاری انتخابات موردنظر نشود، وزارت کار می‌تواند نسبت به انجام این کار اقدام کند. البته وزارت کار زمانی می‌تواند به برگزاری انتخابات هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ورود کند که اعضای انجمن چنین درخواستی را ارائه دهند. در همین راستا و آن طور که خبر می‌رسد، حدود ۱۷۰ نفر از اعضای انجمن قطعه‌سازان طی نامه‌ای خواستار برگزاری انتخابات توسط وزارت کار شده‌اند. آنها با این استدلال که هیات‌مدیره فعلی نتوانسته در موعدهای مقرر انتخابات را برگزار کند، چنین درخواستی را به وزارت کار ارائه داده‌اند.

این موضوع در شرایطی است که یکی از اعضای هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار ما برگزاری انتخابات توسط وزارت کار را تکذیب کرد. به گفته شهریاری، هیات‌مدیره فعلی انجمن قطعه‌سازان، انتخابات را برگزار خواهد کرد. وی افزود: هنوز تاریخ دقیقی برای این کار در نظر گرفته نشده است.

اگرچه شهریاری برگزاری انتخابات توسط وزارت کار را تکذیب می‌کند، اما به نظر می‌رسد اتفاقات اخیر به نوعی مقدمات ورود این وزارت به ماجرا را مهیا کرده است. انتخابات هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان در شرایطی هفته گذشته برای بار سوم لغو شد که پیش از این قرار بود انتخابات انجمن در روز ۲۶ دی‌ماه سال ۸۹ برگزار ‌شود، اما یک روز قبل از انتخابات، هیات‌مدیره با تشکیل یک جلسه فوری و بدون هماهنگی با اعضا انتخابات را لغو کرد.

برای مرتبه دوم نیز قرار بود انتخابات انجمن در روز ۲۴ فروردین‌ماه سال جاری برگزار شود که این بار نیز هیات‌مدیره فعلی انجمن به طور ناگهانی و در روز ۲۳ فروردین‌ماه اقدام به لغو انتخابات کرد. به‌دنبال این قضیه تاریخ جدید انتخابات انجمن روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه امسال تعیین شد، اما بار دیگر و برای سومین بار انتخابات انجمن قطعه‌سازان بدون نتیجه ماند.