گروه خودرو - انتخابات انجمن قطعه سازان در حالی ۴ روز دیگر برگزار می‌شود که برخی از اعضای این انجمن نسبت به برگزاری انتخابات مذکور در تاریخ تعیین شده تردید دارند. ۲۶ دی‌ماه سال گذشته و ۲۴ فروردین امسال دو تاریخ قبلی اعلام شده برای انتخابات هیات‌مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو بود که هر دو تاریخ طی ۲۴ ساعت مانده به آغاز انتخابات لغو شد.

روز گذشته نیز «ایسنا» خبری مبنی بر بی‌اطلاعی وزارت کار از تاریخ برگزاری انتخابات انجمن قطعه‌سازان داد.برخی از اعضای انجمن قطعه‌سازان در حاشیه برگزاری انتخابات اخیر از عدم اطلاع رسانی هیات مدیره در خصوص زمان انتخابات اظهار گلایه‌مندی کرده و عنوان می‌کنند که هیات مدیره پس از انتشار آگهی رسمی روزنامه، از طریق نمابر و ایمیل در خصوص تاریخ انتخابات به تمام اعضا اطلاع رسانی می‌کرد؛ اما در دو دوره اخیر شاهد بودیم که هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در خصوص زمان انتخابات صورت نگرفت. آنها معتقدند که برگزارکنندگان انتخابات تمایلی به برگزاری انتخابات پرشور و با مشارکت بالا ندارند.

از سوی دیگر دیروز یک عضو هیات‌مدیره انجمن نیز تاکید کرده بود که به نظر می‌رسد طیف سنتی حاضر در هیات‌مدیره انجمن تلاش می‌کند شرایط سختگیرانه‌ای را برای شرکت در انتخابات به وجود آورد تا از حضور پر رنگ اعضا جلوگیری کند.

اظهار نظرهای برخی از اعضا و هیات مدیره انجمن در حالی است که دیروز رضا نجفی منش دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد که انتخابات انجمن ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و آگهی آن نیز در روزنامه اطلاعات چاپ و رونوشت آگهی مذکور نیز به تمام اعضا ارسال شده است.وی تاکید کرد که طبق اساسنامه جدید انجمن، فقط اعضایی که حق عضویت دوساله خود را پرداخت کرده باشند و مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت باشند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اظهار نظر برخی از اعضای انجمن در مورد افکار سنتی هیات مدیره جدید نیز عنوان کرد که در صنعت خودروسازی که صنعتی پیشرو است ، افکار و دید سنتی وجود ندارد.