ایکوپرس - ایران خودرو اعلام کرد که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تامین ورق‌های فولادی مورد نیاز خود را از منابع داخلی تا پایان سال۹۱ به ۸۰ درصد افزایش می‌دهد.

حسین نجاری - قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در تولید - با بیان این مطلب افزود: به منظور استفاده از ظرفیت‌های تولیدی کشور، پروژه توسعه داخلی‌سازی ورق در سطح گروه صنعتی ایران خودرو در مهرماه امسال تعریف و با ایجاد بسترهای لازم، برنامه اجرایی پروژه تدوین شد. وی از تشکیل تیم‌های مشترک داخلی‌سازی ورق فولادی میان ایران خودرو و شرکت‌های تولیدکننده ورق؛ از جمله شرکت فولاد مبارکه اصفهان و همچنین شرکت تولید ورق خودرو در چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: با تشکیل این تیم‌ها گام‌های بلندی در ارتقای شرایط کیفی تولید ورق و بدنه خودرو برداشته خواهد شد.

وی گفت: از نتایج اولیه حاصل از تشکیل چنین تیم‌هایی می‌توان به تدوین برنامه توسعه مصرف ورق‌های داخلی به بیش از۸۰ درصد با رعایت استانداردهای فنی و کیفی لازم، تا پایان سال ۹۱ اشاره کرد.نجاری تاکید کرد:‌ در آینده‌ای نزدیک شاهد داخلی‌سازی کامل منابع تامین ورق‌های فولادی ایران خودرو خواهیم بود.