ایسنا- معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: اجازه کاهش کیفیت خودروهای تولیدی را نخواهیم داد.

بهادر کاظمی در پاسخ به اینکه ممکن است برخی خودروسازان و قطعه‌سازان در بحران فعلی نقدینگی، کیفیت محصولات خود را کاهش دهند، اظهار کرد: سازمان استاندارد به‌طور مستقیم بر روند تولید خودرو نظارت داشته و از طریق تست COP (اطمینان از تولید پیوسته محصولات در خطوط تولید مطابق با مشخصات و استانداردهای از پیش تعریف شده) نظارت دائمی بر این فرآیند دارد. وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تغییری در روند کیفی تولید خودروهای داخلی ایجاد نشود، خاطرنشان کرد: البته نگرانی نیز در این خصوص وجود ندارد و نمی‌توان گفت که چون خودروسازان و قطعه‌سازان دچار مشکل نقدینگی هستند ممکن است کیفیت تولیدات خود را کاهش دهند.

او ادامه داد: به هر حال سازمان استاندارد طبق وظایف خود به طور مستقیم شرایط را رصد می‌کند تا مشکل کیفی در این حوزه ایجاد نشود و تاکنون نیز گزارشی در این خصوص نداشته‌ایم.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به این پرسش که آیا قطع صادرات قطعه از سوی برخی مراکز خارجی منجر به واردات قطعات بی‌کیفیت از کشورهایی همچون چین نشده است، اظهار کرد: با توجه به نظارت‌های موجود بر روند واردات و ورود قطعات به خطوط تولید خودروسازان احتمال بروز این وضعیت بسیار ناچیز است. تاکنون نیز موردی در این خصوص وجود نداشته است.