ایسنا- تجربه ۱۴ سال اخیر در مورد فراز و نشیب‌های مربوط به قیمت خودرو نشان داده است که در حال حاضر بهترین راه این است که قیمت‌گذاری خودرو در اختیار خودروسازان داخلی قرار گیرد تا از این طریق بازار دلالان از بین برود. احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان با بیان مطلب بالا گفت: در حال حاضر تنها راه منطقی برای جلوگیری از دلال بازی در قیمت خودرو این است که تعیین قیمت خودرو در اختیار شرکت‌های سازنده خودرو قرار گیرد که با این کار به طور مشخص از جولان دلالان و نیز افزایش بی‌رویه قیمت جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که به ما اجازه ندهند در حاشیه بازار قیمت‌گذاری کنیم، این جولان دلالان هر روز ابعاد تازه‌ای می‌گیرد و بازار آشفته قیمت خودرو دستخوش نابسامانی‌های بیشتری می‌شود.

نعمت‌بخش مدعی شد که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به درخواست‌های منطقی انجمن خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی

توجهی نمی‌کند که دود این امر به چشم خودروسازان می‌رود.

وی تاکید کرد: افزایش نرخ ارز و مواد اولیه بر گرانی خودرو دامن می‌زند و این درحالی است که خودروساز در تعیین قیمت محصولات خود نقشی ندارد.

دبیر انجمن خودروسازان در ادامه گفت: گرانی مواد اولیه مورد در صنعت خودروسازی و قطع ارز مرجع برای شرکت‌های سازنده خودرو در شرایطی که روند تشدید تحریم‌ها هر روز اثرات منفی بیشتری بر جای می‌گذارد، همه و همه دست به دست هم داده است تا صنعت خودروسازی که نقش مهمی در توسعه صنعتی و اشتغال دارند با وضعیت نگران‌کننده‌ای دست به گریبان شود.

وی اظهار کرد: بر خلاف همه جای دنیا که صنعت خودروسازی مورد توجه خاص دولت‌ها و سازمان‌های مسوول قرار دارد، در کشور ما این صنعت به حال خود رها شده است و جای تاسف دارد که برای پرداخت وامی به دستور معاون اول رییس‌جمهور، آن قدر مانع ایجاد

می‌شود که خودروسازان از دریافت آن بازمی‌مانند و این همان چیزی است که ما را نگران وضعیت این صنعت مهم می‌کند.