گروه خودرو- قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در حالی متوقف شدن روند اجرایی قطب سوم خودروسازی در کشور را تکذیب کرد که مدیر عامل ایدرو پیش از این طی سخنانی از انجام نشدن این پروژه در ایدرو سخن گفته بود.

بهمن پرویزی در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به اینکه شنیده شده طرح ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور متوقف شده است، گفت: طرح ایجاد قطب سوم خودروسازی در دست پیگیری بوده و به هیچ وجه متوقف نشده است. پرویزی حتی در صحبت‌هایش به جانمایی طرح و تامین زیرساخت‌های این پروژه نیز اشاره کرده است. وی اولویت اصلی برای جانمایی قطب سوم خودروسازی کشور را هم شرق اصفهان خوانده است.

اما برنامه‌ریزی‌های قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در حالی است که غلامرضا شافعی، رییس ایدرو اجرای قطب سوم خودروسازی در کشور را منتفی اعلام کرده بود. با وجود این اظهارنظرها به نظر می‌رسد که در این میان استراتژی مدیران با یکدیگر کمی دچار اختلال شده است. تا جایی که رییس پیشین ایدرو طرحی مبنی بر ایجاد قطب سوم خودروسازی با هدف افزایش تولید خودرو آن هم با همکاری بخش خصوصی را پیگیری ‌می‌کرد، اما به محض ورود مدیر عامل جدید این طرح منتفی اعلام شد. در این میان قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان از ‌ادامه داشتن روند تاسیس قطب سوم می‌گوید و تنها مشکل تعیین محل احداث قطب سوم خودروسازی کشور را تامین آب مورد نیاز آن و شرایط نامتعادل اقتصادی اعلام می‌کند.

تمام این اظهار نظر‌ها در حالی است که دو سال و نیم از زمانی که وزیر صنایع و معادن وقت در ابلاغی به رییس هیات عامل وقت ایدرو، دستور برنامه‌ریزی برای ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور را صادر کرد می‌گذرد. اما این طرح تا به حال تنها ناظر بر اظهارنظرهای گوناگون بوده است.