ایسنا- معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت از مطرح شدن مصوبه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی صنعت خودرو در اولین جلسه شورای پول و اعتبار خبر داد.

محسن صالحی‌نیا در خصوص آخرین وضعیت تامین مالی خودروسازان و پرداخت تسهیلات ۲۰۰۰ میلیارد تومانی به این صنعت، اظهار کرد: چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی از دلایل و ملزومات تامین مالی خودروسازان در کارگروه حمایت از تولید ارائه کرد که به دنبال آن ارائه تسهیلات مالی به خودروسازان در این کارگروه و باحضور معاون اول رییس‌جمهوری به شکل کلی مورد تصویب قرار گرفت. وی با بیان این‌که دستور لازم در این خصوص صادر و مقرر شده این مصوبه در اولین جلسه شورای پول و اعتبار مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: قرار است با توجه به بسترسازی صورت گرفته، در اولین جلسه شورای پول و اعتبار موضوع تامین مالی خودروسازان مطرح و مصوبات لازم اخذ شود.

صالحی‌نیا در پاسخ به اینکه آیا شورای پول و اعتبار با تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان به صنعت خودرو موافقت خواهد کرد؟ اظهار کرد: امیدواریم که شورای پول و اعتبار با کارشناسی‌های خود و به‌ویژه باتوجه به ظرفیت صنعت خودرو و قطعه کشور پرداخت تسهیلات را مصوب کند.