گروه خودرو - قرار بر تولید ۸ محصول جدید در ایران است، آن هم توسط شرکتی که در همه جای دنیا با احتیاط قدم برمی‌دارد.

حال در این اوضاع و احوال زنجیره خودروسازی کشور، سخن از سرمایه‌گذاری در ایران می‌کند و به عملکرد رقیب و هموطن خود خرده می‌گیرد. هر چند رنو همیشه در بازار ایران حضور داشته اما پژو، هیچ‌گاه میدانی برای مانور بیشتر در اختیار این رقیب فرانسوی نگذاشته است. حال که پژو طبق رهنمودهای شریک آمریکایی خود در مورد همکاری با ایران، رفتار می‌کند، ظاهرا رنو نیز دور گرفته و سخن از سرمایه‌گذاری کلان در ایران می‌کند. اگر چه به اعتقاد برخی از آگاهان به مسائل خودرو ، هر جا سخن از سرمایه‌گذاری و به کارگیری قطعه‌سازان کشور و داخلی‌سازی در این صنعت باشد اتفاق میمونی است اما باید شرایط و تمهیداتی نیز برای موفقیت در این امر فراهم شود.

در هر حال شرکت رنو در مراسم سه شنبه بعدازظهر خود که جزئیات آن شنبه گزارش می‌شود از ۸ محصول رونمایی کرد طبق گفته مدیرعامل رنوپارس قرارداد ساندرو و پیکاپ تندر نهایی شده است به طوری که ساندرو سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ یعنی پاییز سال آینده وارد بازار می‌شود و پیکاپ تندر نیز زمستان امسال با ظرفیت بار ۸۰۰ کیلوگرم عرضه خواهد شد. طبق گفته پیمان کارگر فیس لیفت تندر پارس خودرو هم از تیرماه امسال وارد بازار می‌شود، اما فیس لیفت تندر ایران خودرو از ۲۰۱۴ وارد بازار می‌شود.

داستر نیز که خودرو شاسی بلند رنو بر پلت‌فرم X۹۰ است نیز از ۲۰۱۴ به بازار عرضه می‌شود. لوگان ون که همان تندر۹۰ وانت ولی به شکل ون است نیز از جمله محصولات جدید رنوپارس است که به گفته کارگر زمان عرضه آن به بازار ایران در دست بررسی است.

کارگر همچنین در این مراسم ، برنامه تولید ۸ مدل جدید تندر ۹۰ را سالانه بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه عنوان و تاکید کرد که در کنار تولید این محصولات، تولید تندر۹۰ و مگان نیز به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.