گروه خودرو - اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در حالی دبیر انجمن خودروسازان از درخواست افزایش دوباره قیمت خودروهای تولیدی توسط شرکت سایپا خبر داد ،که روز گذشته خبرگزاری مهر با انتشار مصوبات کمیته خودرو ،عنوان کرد که با افزایش قیمت چهار خودروی متعلق به شرکت ایران خودرو موافقت شده است. بنابراین به نظر می‌رسد که در اردیبهشت ماه سال جاری تنها شرکت سایپا درخواست افزایش قیمت نداده بلکه ایران خودرو نیز در این زمینه فعال بوده است. حال به گفته برخی منابع آگاه با موافقت افزایش قیمت برخی از خودروهای ایران خودرو، بزودی قیمت جدید خودروهای سایپا نیز منتشر خواهد شد. اما آنچه خبرگزاری مهر از مصوبات کمیته خودرو خبرداده بیانگر آن است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با افزایش قیمت چهار خودروی داخلی موافقت کرده است.

بر این اساس ، قیمت جدید سوزوکی و ۳ کلاس مختلف پژو پارس مورد تایید قرار گرفته است. این قیمت‌ها که در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز به تایید رسیده است، بنا به درخواست شرکت ایران‌خودرو در کمیته خودرو، به تصویب رسیده و برای اجرا به نمایندگی‌ها ابلاغ شده است. طبق آمار تولید اردیبهشت ماه سال جاری خودروی پژو پارس در این ماه هیچ تولیدی نداشته که با اعلام مصوبات کمیته خودرو به نظر می‌رسد که ایران خودرو در انتظار تصمیم سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مبنی بر افزایش قیمت این خودرو بوده است.

حال بر اساس مصوبات کمیته خودرو سوزوکی ویتارا اتوماتیک ۲۴۰۰ سی‌سی فول ۵۸ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان، پژو پارس ELX سفارشی کلاس ۵ سفارشی رنگ پایه خاکستری متالیک رنگ سفارشی سفید، بژ و تیره ۲۲ میلیون و ۱۱۳ هزار تومان، پژو پارس ELX سفارشی کلاس ۶ رنگ پایه سفید، ۲۲ میلیون و ۳۶۶ هزار تومان و پژو پارس ELX کلاس ۷ رنگ پایه سفید ۲۲ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان به فروش خواهد رسید.