ایسنا- بررسی جدیدترین فهرست نمرات منفی وانت‌های تولید داخل بیانگر رشد کیفی نیمی از وانت‌های تولیدی و کاهش کیفیت نیمی دیگر از این محصولات در اردیبهشت ماه است. مقایسه جداول خلاصه میانگین نمرات منفی وانت‌های تولید داخل در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۱ نشان می‌دهد که از چهار وانت مورد بررسی در این رده‌بندی، دو وانت با رشد کیفیت و دو وانت نیز با کاهش کیفیت روبه‌رو شده‌اند.

در جدیدترین جدول نمرات منفی خودروهای وانت تولید داخل، وانت مزدا تک کابین (مونتاژ گروه بهمن) عنوان با کیفیت‌ترین وانت کشور را به خود اختصاص داده است.

این خودرو اگرچه با کیفیت‌ترین وانت تولیدی در اردیبهشت ماه معرفی شده اما نمره منفی آن افزایش یافته و از ۱۰۵ در فروردین ماه به ۱/۱۰۷ در اردیبهشت ماه افزایش یافته که بیانگر کاهش کیفیت این خودرو است. این خودرو در بخش‌های تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیر عادی، بدنه و رنگ نمره منفی داشته است.

پس از وانت مزدا تک کابین، وانت دیزل زامیاد (تولیدی شرکت زامیاد) به عنوان با کیفیت‌ترین وانت تولیدی کشور در اردیبهشت ماه شناخته شده است. این خودرو با رشد کیفی نیز روبه‌رو شده و نمره منفی آن از ۴/۱۴۹در فروردین ماه به ۱۴۸ در اردیبهشت ماه کاهش یافته است.

البته وانت دیزل زامیاد در تمام بخش‌های فرمان‌بندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیر عادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ دارای نمره منفی بوده است.

پس از دو خودروی یاد شده، وانت نیسان سی.ان.جی (تولیدی شرکت زامیاد) به عنوان سومین وانت با کیفیت کشور در اردیبهشت ماه شناخته شده است. این خودرو با رشد نمره منفی در اردیبهشت ماه روبه‌رو شده و نمره منفی آن از ۹/۱۵۷در فروردین ماه به ۶/۱۵۸در اردیبهشت ماه افزایش یافته است که بیانگر کاهش کیفیت این خودرو است. وانت نیسان سی.ان.جی نیز مانند وانت دیزل تولیدی زامیاد در تمام بخش‌ها دارای نمره منفی بوده است.

وانت مزدا دوکابین (مونتاژی گروه بهمن) در جدول چهار ستونه کیفیت وانت‌های تولیدی در اردیبهشت ماه، رتبه آخر را به خود اختصاص داده است. البته این خودرو در رده‌بندی فروردین ماه نیز رتبه آخر را به خود اختصاص داده بود.

البته وانت مزدا دو کابین در اردیبهشت ماه با رشد کیفیت روبه‌رو شده و نمره منفی آن ۸/۱۶۳در فروردین ماه به ۵/۱۶۲در اردیبهشت ماه افزایش یافته است.

وانت کاپرا (مونتاژی گروه بهمن) نیز که در رده‌بندی فروردین ماه با کسب ۹۵ نمره منفی رتبه اول کیفی وانت‌های تولیدی را به خود اختصاص داده بود در بررسی اردیبهشت ماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد بررسی قرار نگرفته است.