خبرگزاری فارس- عضو هیات مدیره زامیاد با اشاره به مصوبه هیات دولت در مورد مهلت دهی ۴ ماهه برای پلاک‌گذاری وانت نیسان، گفت: پلیس اجرای این مصوبه را با ۳ ماه تاخیر آغاز کرد که برای تمدید زمان شماره‌گذاری در حال مذاکره هستیم. بهرام زبرجد اظهار کرد: به دلیل برخی مشکلات و محدودیت‌ها، هیات دولت با فرصت ۴ ماهه زامیاد جهت نصب ترمز ضد قفل موافقت کرد که این فرصت از ۶ اسفند سال گذشته شروع شد اما پلیس پلاک گذاری خودروها را با ۳ ماه تاخیر، از ۴ خرداد امسال از سر گرفت.

زبرجد اظهار کرد: به این ترتیب فرصت ۴ ماهه زامیاد به یک ماه تبدیل شد و در این مدت تنها توانستیم از ۲۰ هزار دستگاه وانت نیسان موجود در کارخانه کمتر از ۶ هزار دستگاه را به بازار عرضه کنیم.

وی افزود: برای تمدید مهلت پلاک‌گذاری وانت نیسان با پلیس و هیات دولت در حال مذاکره‌ایم.

زبرجد ادامه داد: رییس سازمان استاندارد با صراحت اعلام کرد که وانت نیسان تمام استانداردهای الزامی را پاس کرده است اما با این وجود هر چند وقت یکبار موجی علیه ما فعال می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه جلوی از بین رفتن جان افراد گرفته شود ارزش زیادی دارد و ما نیز اهمیت بالایی برای این موضوع قائل هستیم اما در این مورد نباید آمار غیرکارشناسی ارائه شود زیرا یکی از آفت‌های بزرگ کشور ارائه آمارهای غیر علمی و غیرکارشناسی است.