روابط عمومی پارس خودرو - گازهای خروجی از منابع شرکت پارس خودرو همچون آلاینده‌های NOX و HC به شدت تحت کنترل است و با استانداردهای اعلامی سازمان حفاظت محیط زیست در تطابق بوده و در بعضی موارد پایین‌تر از استاندارد اعلامی است. سلطانی‌نژاد، مشاور مدیرعامل پارس خودرو در حفاظت از محیط زیست، همزمان با فرا رسیدن هفته محیط زیست با بیان مطلب بالا اظهار کرد: میزان انتشار گازهای ارگانیک فرار(VOC) ناشی از مصرف مواد شیمیایی نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این عدد در حال حاضر در مقایسه با شرکت‌های خارجی (نیسان) در حد مطلوب و قابل قبولی قرار دارد.

وی میزان انتشار گاز گلخانه‌ای CO۲ ناشی از مصرف انرژی در سطح شرکت را بسیار پایین دانست که در مواردی از شرکت‌های خارجی (نیسان) نیز پایین‌تر است. علاوه بر این میزان بازیافت ضایعات شرکت در حد مطلوبی است که با اجرای برنامه‌های در دست اقدام تلاشی جدی در جهت افزایش میزان بازیافت، صورت گرفته است.

او یکی از برنامه‌های زیست محیطی شرکت در سال ۱۳۹۱ را پروژه بزرگی تحت عنوان «افزایش سطح سازگاری فرآیندها و زیرساخت های تولیدی با محیط زیست

(CO, CO۲, VOC)»، اعلام کرد و افزود: این پروژه با همکاری معاونت‌های تولید، مهندسی، مدیریت استراتژیک و دفتر محیط زیست شرکت پارس خودرو در سال جاری اجرا خواهد شد و شرکت را در سال ۱۳۹۲ از نظر عملیات متعدد مربوط به حفاظت محیط زیست، نسبت به شرکت‌های دیگر، در جایگاه ویژه و منحصر به فردی قرار خواهد داد.