گروه خودرو - این روزها متقاضیان محصولات پژو ناکام از خرید خودرو مورد نظر خود، سر از بازار سیاه این برند فرانسوی درآورده‌اند.

بسیاری از خریداران محصولات پژو طی چند روز گذشته با مراجعه به نمایندگی‌های ایران خودرو با در بسته روبه‌رو بوده‌اند، این در حالی است که قیمت محصولات این برند فرانسوی در بازار سیاه رو به فزونی است. در همین حال خبرگزاری فارس هم روز گذشته با اشاره به توقف فروش نقدی پژو ۲۰۶ طی یک ماه گذشته و تاخیر در تحویل آن، که باعث کمیاب شدن این خودرو در بازار شده تاکید کرده که قیمت این خودروی پرطرفدار تا ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. اما اینکه به چه دلیل فروش نقدی این برند فرانسوی متوقف شده خبرگزاری فارس به نقل از برخی نمایندگی‌ها به ذکر مواردی پرداخته است. از جمله اینکه یکی از مسوولان نمایندگی ایران خودرو استفاده از قطعات پژو ۲۰۶ برای تولید رانا را باعث ایجاد مشکل در تامین قطعه ۲۰۶ خوانده که این دلیل از نظر یکی دیگر از نمایندگی‌ها غیرمنطقی به نظر می‌رسد چراکه به اعتقاد وی هر بنگاهی در هر مقطعی باید جوابگوی تقاضای مشتریان خود باشد.

در عین حال، مسوول فروش یکی دیگر از نمایندگی‌های ایران‌خودرو با اشاره به توقف عرضه پژو ۲۰۶ از سوی ایران‌خودرو گفته است که این مساله باعث بالا رفتن قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار شده و در حال حاضر این خودرو با قیمت ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود. وی ادامه داد: این در حالی است که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تا پیش از این در بازار حدود ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود و قیمت کارخانه‌ای این محصول ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. در همین زمینه عبدالله بابایی معاون فروش ایران خودرو نیز در مورد دلایل توقف فروش نقدی پژو ۲۰۶ یادآور شده که فروش پژو ۲۰۶ وقتی از سر گرفته خواهد شد که پاسخگوی تعهدات قبلی باشیم.

وی تاکید کرده که در حال حاضر روزانه حدود ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۶ در ایران خودرو تولید می‌شود که با اتمام تعهدات قبلی، فروش مجددا از سر گرفته خواهد شد.

بابایی تصریح کرد: در حال حاضر تحویل محصولات پژو ۲۰۶ با تأخیر انجام می‌شود.