ایسنا- معاون سازمان ملی استاندارد ایران از آغاز بازرسی ادواری مخازن سی.ان.جی خودروهای گازسوز و همچنین جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی ظرف چند ماه آینده خبر داد.

بهادر کاظمی درباره اینکه چرا تاکنون خودروهای گازسوز موجود در کشور بازرسی ادواری نشده‌اند؟ ‌گفت: بازرسی ادواری از خودروهای دارای مخازن سی.ان.جی به ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف مانند وزارت نفت، ‌وزارت کشور، سازمان استاندارد و ستاد سوخت نیاز داشته که هماهنگی‌ها در حال انجام است و امیدواریم ظرف چند ماه آینده بازرسی از مخازن سی.ان.جی خودروها آغاز شود. وی افزود: علاوه بر مخازن سی.ان.جی خودروها قرار است از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی نیز بازرسی ادواری به عمل آید.

او با بیان این‌که حجم کاری مربوط به بازرسی ادواری از مخازن فوق‌العاده بالاست، اظهار کرد: طبق آمارهای منتشر شده بیش از سه میلیون خودرو گازسوز و بیش از دو هزار جایگاه سوخت‌گیری سی.ان.جی در کشور وجود دارد.

به گفته معاون سازمان ملی استاندارد ایران، در حال حاضر کارشناسان مربوطه در حال گذراندن آموزش‌های مربوط به بازرسی ادواری از مخازن سی.ان.جی هستند.

این مقام مسوول عنوان کرد: مخازن سی.ان.جی خودروها باید طبق استاندارد هر سه سال یکبار باید بازرسی شوند.

او در پاسخ به این سوال که تعداد حوادث ناشی از انفجار مخازن سی.ان.جی خودروهای گازسوز تاکنون چقدر بوده است‌؟ گفت:‌ اغلب خودروهای گازسوزی که مخازن سی.ان.جی آنها منفجر شده، به صورت غیراستاندارد تجهیز شده بودند.