گروه خودرو- استاندارد ملی قطعات خودرو تا پایان سال ۹۱ تدوین خواهد شد.

بهادر کاظمی معاون نظارت بر استانداردهای سازمان ملی استاندارد روز گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در حالی از تدوین نهایی استاندارد ملی قطعات خودرو تا پایان امسال خبر داد، که چندی پیش یکی از اعضای انجمن قطعه‌سازان عنوان کرده بود هم اکنون فرآیند تدوین استاندارد ملی قطعات خودرو متوقف شده است که این امر قطعا به واردات قطعات و کیفیت در این بخش لطمه خواهد زد. وی همچنین تاکید کرده بود که به طور قطع زمانی که برای واردات قطعات، استانداردی وجود نداشته باشد ، بازار این قطعات دچار هرج و مرج و افزایش بی‌کیفیتی خواهد شد.

در همین حال بهادر کاظمی با اشاره به قانون ارتقای کیفیت خودرو عنوان کرد که در راستای این قانون سازمان ملی استاندارد به دنبال استانداردسازی بسیاری از کالاهای صنعتی است که تدوین استانداردهای قطعه نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

معاون نظارت بر استاندارد‌های سازمان ملی استاندارد در ادامه عنوان کرد که استانداردهای مربوط به قطعات خودرو با همکاری دانشگاه‌ها، کارخانه‌های خودروسازی، کارشناسان و انجمن قطعه سازان در دست تدوین است.

کاظمی پایان سال ۹۱ را آغاز اجرای استانداردهای قطعات خودرو خواند و اظهار کرد که برای تدوین استاندارد قطعات خودرو، اعتبار مناسبی پیش بینی شده است.

برای جلوگیری از ورود قطعات بی‌کیفیت به‌خصوص قطعاتی که از کشور چین وارد کشور می‌شود، تدوین استانداردهای مربوط به قطعات خودرو ضروری به نظر می‌رسد. به گفته یکی از کارشناسان خودرو تقویت استانداردها در صنعت خودرو از مسائل بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا یکی از ابزارهای وسعت دادن، فراگیر نمودن و ارتقای کیفی صنعت خودرو، رعایت استانداردها در سطح ملی است که تاکنون اقدام زیادی در این راستا انجام نشده است.