مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با اشاره به ثبت‌نام حدود ۳۵۰‌هزار مالک خودرو فرسوده در طرح خروج خودروهای فرسوده سال ۸۵ گفت: بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده، نخستین اولویت مالکان خودروهای فرسوده شامل خودروهای ۶ تا ۸ سیلندر ثبت‌نام شده است که تمامی مالکان این خودروها بدون قرعه‌کشی باید از اول تا ۱۵ آبان ماه به نمایندگی محل ثبت‌نام مراجعه کرده و وارد مراحل بعدی فرآیند شوند. به گزارش ایسنا، مهندس سید رضا فاطمی روز پنج‌شنبه با اشاره به این که تا کنون اطلاعات حدود ۲۰۰‌هزار مالک خودرو فرسوده در سیستم وارد شده است، افزود: قرعه‌کشی و تعیین اولویت‌ها با اتمام ورود تمام اطلاعات نیمه اول آبان ماه انجام می‌شود. وی با بیان این که برنامه جایگزینی خودروهای فرسوده در ۸ اولویت اجرا می‌شود، افزود: اولویت اول که متعلق به خودروهای فرسوده ۶ تا ۸ سیلندر است، نیمه اول آبان، اولویت دوم نیمه دوم آبان، اولویت سوم نیمه اول آذر، اولویت چهارم نیمه دوم آذر، اولویت پنجم نیمه اول دی، اولویت ششم نیمه دوم دی، اولویت هفتم نیمه اول بهمن و اولویت هشتم نیمه دوم بهمن خواهد بود.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با اشاره به این که نتایج قرعه‌کشی از طریق سایت تبصره ۱۳، سایت سایپا و ایران‌خودرو و درج اسامی متقاضیان در نمایندگی فروش که متقاضی در آن ثبت‌نام کرده است به اطلاع می‌رسد، گفت: متقاضیانی که در دو نمایندگی ثبت‌نام کرده باشند، آخرین ثبت‌نام ملاک عمل خواهد بود. وی درخصوص امکان خرید و فروش اولویت‌های قرعه‌کشی گفت: به هر فرد ثبت‌نام‌کننده یک کد ۱۷ رقمی اختصاص می‌یابد که به هیچ عنوان قابل صلح و یا خرید و فروش نیست.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با اشاره به این که حدود ۱۰‌هزار مالک خودرو فرسوده در طرح قبلی شرکت کرده بودند که خودرو آنها اسقاط شده است ولی تاکنون خودرو جایگزین دریافت نکرده‌اند، افزود: این متقاضیان بدون قرار گرفتن در نوبت یا قرعه‌کشی از تسهیلات این طرح جایگزین مرحله جدید برخوردار خواهند شد. وی با تاکید بر این که این دسته از متقاضیان باید منتظر فراخوان خودروسازان باشند که طی هفته آینده اعلام می‌شود، افزود: این افراد نیز بدون قرعه‌کشی و اولویت‌بندی، از زمان اعلام فراخوان و مراجعه به نمایندگی که ثبت‌نام کرده بودند و پر کردن فرم شماره یک، حدود ۲۰ روز خودرو جدید خود را دریافت می‌کنند.

فاطمی تعداد خودروهای فرسوده‌ای که در سال‌جاری از رده خارج می‌شوند را ۲۵۰‌هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۰۰‌هزار سهمیه مربوط به خودروهای شخصی و وانت و ۵۰‌هزار سهمیه مربوط به تاکسی‌ها است که بدین ترتیب در هر اولویت ۲۵‌هزار خودرو فرسوده جایگزین می‌شود.

به گفته وی، در صورتی که مالکان خودروهای فرسوده به هر دلیلی مراجعه نکنند و در پایان بهمن ماه بخشی از سهمیه سال‌جاری باقی بماند فراخوان مجددی در نیمه اول اسفند ماه اعلام می‌شود.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با اشاره به این که تقاضای مازاد بر ظرفیت سال ۸۵ به سال آینده منتقل نخواهد شد، تصریح کرد: متقاضیانی که در قرعه‌کشی انتخاب نمی‌شوند در صورت تمایل می‌توانند در تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد، برای فروش نقدی خودرو خود بدون دریافت خودروی جایگزین به مبلغ ۱۶میلیون و ۵۶۰‌هزار ریال به مراکز اعلامی مراجعه کنند.