زمانی که خودروسازها موفق به تولید خودروی دو گانه‌سوز طبق برنامه مجلس نشده‌‏اند، امکان تولید تمام خودروها به صورت دوگانه سوز از سال آینده بعید به نظر می‌‏رسد. سید محمود ابطحی، عضو کمیسیون صنایع ‌‏و معادن، در گفت‌‏وگو با ایلنا، با بیان این مطلب، افزود: تولید تمام خودروها به صورت دوگانه سوز و عدم شماره‌‏گذاری خودروهایی که دوگانه‌سوز نیستند، خواسته مطلوبی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن، با بیان این که دوگانه‌سوز بودن تمام خودروهای تولیدی یکی از خواسته‌‏های مجلس از خودروسازان است، اظهار داشت: ابزار و وسایل تولید خودرو به صورت دوگانه‌سوز تا حدودی در کارخانه‌‏های خودروسازی شکل گرفته است.

ابطحی، با اشاره به تولید موتور پایه‌‏ گازسوز خاطر نشان‌‏کرد: با نصب موتور گازسوز بر روی خودروها، علاوه بر کاهش میزان مصرف بنزین، استفاده از سوخت‌‏های غیر از گاز در اتومبیل محدود می‌‏شود.

وی با اشاره به توان و تکنولوژی خودروسازی کشور، خاطرنشان‌‏کرد: خودروسازها نتوانستند برنامه‌‏ای را که مجلس برای گازسوز کردن خودروها ارائه کرده محقق کنند، از این رو بعید به نظر می‌‏رسد که با توجه به توان و تکنولوژی خود بتوانند از سال آینده تمام خودروها را به صورت دوگانه‌سوز تولید کنند.عضو کمیسیون صنایع و معادن، تصریح‌‏کرد: با بررسی تمام جوانب، این برنامه باید به عنوان بخشی از استراتژی دولت در صنعت خودروسازی اجرا شود.ابطحی با بیان این که تولید تمام خودروها به صورت گازسوز بعید به نظر می‌‏رسد، اظهار داشت: مجلس بر نحوه عملکرد خودروسازها برای تحقق این هدف، نظارت می‌‏کند.