شرکت سایپا پس از گذشت یک سال از آغاز تولید خودروی ریو در ایران، اولین محموله این خودروها را به کشور سوریه ارسال کرد. به گزارش موج، سایپا قرار است تا پایان امسال حدود سه‌هزار دستگاه ریو به سوریه صادر کند، قیمت ریو‌های صادراتی سایپا بین ۱۲ تا ۱۳‌میلیون تومان است.

طبق ارزیابی صورت گرفته تقاضای موجود در بازار سوریه برای خودروی ریو پنج‌هزار دستگاه در سال است که سایپا این میزان تقاضا را پاسخ خواهد داد، سایپا تا‌کنون ۳۰‌هزار پراید نیز به سوریه صادر کرده که بالاترین آمار خودروهای خارجی سوریه را تشکیل می‌دهد.

ماه گذشته نیز اولین محموله قطعات خودرو سایپا ۱۴۱ به کشور ونزوئلا صادر شد و با اضافه شدن ریو به محصولات صادراتی سایپا، سهم این شرکت در صادرات صنعتی کشور افزایش خواهد یافت.

صادرات خودروی ریو سایپا پس از آن میسر شد که بر‌اساس ممیزی سالانه گروه کیفیت شرکت کیا- هیوندای کره‌جنوبی، در سال ۲۰۰۶، خودروی ریو در سایپا با کسب امتیاز بسیار خوب در بین محصولات ۱۷ شرکت همکار شرکت‌های کیا- هیوندای در کشورهای مختلف، رتبه دوم را کسب کرد. با توجه به سابقه موفق خودروی ریو در بازارهای بین‌المللی، تقاضای زیادی برای صادرات این خودرو به بازارهای مختلف وجود دارد و بر همین اساس صادرات این خودرو علاوه بر سوریه به سایر کشورها نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.