گروه خودرو- چندی پیش قرار بود با افتتاح مراکزی در تهران پرایدهای با عمر کمتر از پنج سال از مالکان خریداری و به جای آن پراید نو با شرایط لیزینگ تحویل مشتریان شود. اما پس از گذشت چند ماه این طرح اجرایی نشده است. رمضان شرقی، مدیرعامل شرکت مهندسی- بازرگانی خودروی سایپا، در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: هم‌اکنون ۱۰نمایندگی در تهران آمادگی تعویض پرایدهای دست دوم را دارند ولی هنوز کار اجرایی آن آغاز نشده است. وی در خصوص عدم اجرای به موقع طرح می‌گوید: قرار بود پرایدهایی که عمرشان زیر پنج سال است از مالکان به قیمت روز خریداری و به آنها پراید نو با شرایط لیزینگی تحویل داده شود اما پس از تغییراتی که در نرخ بهره به وجود آمد به دلیل آنکه یک‌طرف طرح به لیزینگ‌‌ها مربوط می‌شد، این طرح به تعویق افتاد.

شرقی خاطر نشان می‌کند: به احتمال زیاد تا دو ماه ‌آینده مشکلات موجود برطرف شده و این طرح عملی می‌شود. وی در خصوص جزئیات طرح تصریح می‌کند: تعدادی از مالکان پراید ممکن است قصد خرید خودروی صفرکیلومتر داشته باشند که در این صورت پراید با عمر زیر ۵سال از این مالکان خریداری شده و آنها می‌توانند با استفاده از شرایط لیزینگی ریو یا پراید صفر تحویل بگیرند.

شرقی می‌افزاید: پرایدهای دست دوم خریداری شده، نیز پس از انجام عملیات بهینه‌سازی با شرایط لیزینگی به عنوان ماشین‌ دست دوم به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی تصریح می‌کند: این روش در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است و اغلب خودروسازان بزرگ دنیا با استفاده از این روش خودروهای دست دوم را جمع‌آوری کرده و خودروهای جدید تحویل می‌دهند. وی با بیان اینکه به دنبال وام‌های خوبی برای گسترش این طرح هستیم، افزود: با فرهنگ‌سازی در این خصوص و توسعه چنین مراکزی می‌توان به طرح نوسازی خودروهای فرسوده کمک شایانی کرد که در همین راستا ۱۰مرکز برای اجرایی این طرح را در شهرستان‌ها ایجاد خواهیم کرد.