عضو هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو گفت: چنانچه کمیته‌های ذی‌ربط این هیات طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده، جمع‌بندی گزارش‌های خود را تا فردا ارائه دهند، فردا جلسه نهایی این هیات برگزار می‌شود. امیر صنعتی مهربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: قرار بر این بوده که کمیته‌های ذی‌ربط هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو فردا گزارش‌های نهایی خود را ارائه کنند، اما هنوز دقیقا معلوم نیست که آیا این هیات‌ها‌، گزارش‌های نهایی خود را فردا ارائه خواهند کرد یا خیر.

وی با اشاره به این که جلسه هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو فردا بعد از ظهر در مجلس برگزار می‌شود، تصریح کرد: دستور کار جلسه فردای این هیات، جمع‌بندی و ارائه گزارش نهایی است.

این گزارش حاکی است، پیش از این، اعلام گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو از سوی مخبر هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو به شهریور ماه موکول شده بود.

احمد مهدوی ابهری نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرده بود: با فرصت جدیدی که هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو برای کمیته‌های ذی‌ربط در نظر گرفت، قرار شد این کمیته‌ها گزارش خود را نهایتا تا پایان شهریور ماه امسال ارائه کنند و پس از آن نیز هیات تحقیق و تفحص خودرو از مهر ماه ظرف مدت ۱۰یا ۱۵ روز نظر نهایی خود را در مورد گزارش کمیته‌ها اعلام و گزارش نهایی را به صحن علنی مجلس می‌فرستد.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا اعلام گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو که قرار بود تیرماه امسال باشد، مجددا دچار تاخیر شد؟»، گفت: گزارش تعدادی از کمیته‌های زیرمجموعه هیات تحقیق و تفحص آماده نبود و در نتیجه ارائه گزارش نهایی دچار تاخیر شد.