شرکت مرسدس بنز مدل جدید خودروهای فرمول یک مک لارن را با نام SLK۷۲۲ در نمایشگاه پاریس به نمایش گذاشت. به گزارش ایسنا، این خودرو ساخت بنز با موتور ۵/۵ لیتری هشت سیلندر خود توانایی تولید ۶۵۰ اسب بخار (بیش از ۹ دستگاه پژو۲۰۶ ) را دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۶/۳ و شتاب صفر تا ۲۰۰ آن ۲/۱۰ ثانیه است. از طرفی این خودرو در مدت ۲۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو همچنین توانایی رسیدن به سرعت۳۷۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. همچنین شرکت بنز مدل جدید خودروهای CL را نیز در این نمایشگاه به نمایش درآورده که از طراحی سری جدید خودروهای بنز بهره می‌برد. این خودرو مجهز به موتور پنج لیتری با قدرت ۳۸۸ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز در حدود پنج ثانیه است. البته مدل جدید ۶ لیتری این خودرو نیز با موتور ۱۲ سیلندر خود توانایی تولید ۵۱۷ اسب بخار قدرت را دارد.

این خودرو همچنین از سری جدید ترمزهایی بهره می‌برد که پس از فشار پدال ترمز توسط راننده، آن را آنالیز کرده و پس از آن فشار لازم برای ترمز را به چرخ‌ها اعمال می‌کند.

همچنین با استفاده از این روش جدید ۴۰درصد عملکرد ترمزی خودرو افزایش یافته است.

همچنین شرکت بنز مدل جدید کلاس S خود را بر اساس سیستم جدید چهار ماتیک معرفی کرده که توانایی فرمان‌پذیری این خودرو با استفاده از این سیستم افزایش یافته است.

در این خودرو قدرت موتور به صورت ۴۵ به ۵۵ به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌شود.