مهدی محمودی- در حالی که شرکت‌های دلالی خودرو در سراسر ایالات متحده سرگرم فروش خودروهای دست دوم و محصولات قدیمی تخفیف‌دار هستند، با پایان فصل جاری آغاز روند عرضه مد‌های پر زرق و برق خودروسازها جان تازه‌ای به بزرگترین بازار خودرو جهان خواهد داد. اگرچه حجم ورودی خودروهای مجلل جدید به‌ مراتب کوچکتر از حجم ورودی محصولات متعارف است اما نمایندگی‌های خودرو با حرارت زیادی خود را برای جایگزینی محصولات قدیمی‌تر با نمونه‌های جدیدتر آغاز می‌کنند.

امسال دو شرکت آئودی و پورشه سعی کرده‌اند با عرضه چند مدل جدید نیروی پیشرو در زمینه تولید خودروهای مجلل باشند. آئودی اعلام کرده در نقطه مقابل با برنامه‌ریزی‌های قبلی ایده خودرو لانس کواترو را روی خط تولید قرار داده و به‌عنوان یکی از محصولات پیشرو خود روانه بازار خواهد کرد. این محصول که R۸ هم نامیده می‌شود قرار است میراث‌خوار تجربیات تیم لامبورگینی در مسابقات سرعت جایزه بزرگ (گراندپری) باشد.

اگرچه آئودی از اعلام جزئیات مرتبط با تولید این محصول سرباز زده است اما نفی این موضوع که آئودی ۳۶میلیون دلار برای طراحی این محصول دو سرنشین

پر قدرت سرمایه‌گذاری کرده، قرار است جایگزین روداستار شود. آئودی امیدوار است بتواند با عرضه این محصول گوی سبقت را از پورشه برباید.

آلمانی‌‌ها سعی دارند در زمینه تولید محصولات مجلل دیگر برندها و کشورها را پشت‌سر بگذارند. پورشه GT۳ محصول پرفروش این شرکت یعنی ۹۱۱ را به قیمت ۱۰۶هزار دلار عرضه می‌کند. این خودرو با موتور خطی شش سلیندر و ۶/۳ لیتری خود که در قسمت عقب خودرو سوار شده در پیچ‌ها از ثبات خوبی برخوردار است و توانسته به نتایج خوبی دست پیدا کند.

البته ایتالیایی‌ها هم سعی دارند خیلی از همتایان آلمانی خود عقب نمانند. لامبورگینی LP۶۴۰ با برچسب قیمت ۳۱۵هزار دلاری خود، محصولی است که کمتر کسی می‌تواند نادیده‌اش بگیرد. این خودرو قوای محرکه‌ای VIZ و ۵/۶ لیتری به قدرت ۶۳۱ اسب بخار دارد.

این در حالی است که فراری سعی دارد با فیورانو ۵۹۹ خود قلب‌ها و اذهان را تسخیر کند. این خودرو نیز به موتوری VIZ و ۶ لیتری به قدرت ۲/۶ اسب بخار مجهز است و وقتی به غرش درمی‌آید، همه را به حیرت را می‌دارد. فراری سعی کرده طراحی این خودرو به گونه‌ای باشد که نام این غول خودروسازی را دگر بار احیا کند.

آستین مارتینی که سهام آن در تملک فورد است و شرکت بنتلی که زیرمجموعه فولکس واگن قرار گرفته مترصد عرضه مدل‌هایی جدید طی ماه‌های آتی هستند. آستین اقدام به عرضه DB۹ و بنتیلی کانتیننتال GTC را روانه بازار می‌کند. هر دو مدل کروکی قیمتی در حدود ۲۰۰هزار دلار دارند.