نمایشگاه بین‌المللی خودروی بلغارستان در شهر «پلو دیو» این کشور دیروز گشایش یافت و شرکت ایران خودرو با حضور در این نمایشگاه نظر کارشناسان اقتصادی و صنعتی اروپای شرقی را به پدیده رو به رشد صنعت خودروسازی در ایران جلب کرد. به گزارش اداره امور رسانه‌های این شرکت، ایران خودرو دو دستگاه خودروی سمند مدل ال ایکس در این نمایشگاه عرضه کرد که مورد استقبال بازدید‌کنندگان و نیز تجار بلغارستان قرار گرفت.

در این نمایشگاه خودروسازان جهانی دستاوردهای خود را در طراحی و تولید خودروهای جدید عرضه کردند.

حضور شرکت ایران خودرو در این نمایشگاه از دید تحلیلگران اقتصادی به منزله تلاش تازه این شرکت برای حضور در بازار پر تقاضای خودرو در کشورهای اروپای شرقی به خصوص بلغارستان است که یک هدف مهم صادراتی ایران خودرو به شمار می‌رود.

براساس قانون نمایشگاه بین‌المللی خودروی بلغارستان هر ساله یکی از کشورهای شرکت‌کننده در چنین نمایشگاهی به عنوان مدیر تشریفات آن انتخاب می‌شود که در این دوره، ترکیه برای این منظور برگزیده شده است.

سفیر ایران در بلغارستان در حاشیه مراسم افتتاحیه، خواستار تلاش هر چه بیشتر نماینده محصولات ایران خودرو در بلغارستان در زمینه بازاریابی و فروش خودروی سمند در این کشور شد.

این نمایشگاه که به مدت یک هفته ادامه دارد، در شهرپلودیو در ۱۵۰کیلومتری جنوب صوفیه پایتخت بلغارستان قرار دارد و نمایشگاه های

مهم بین‌المللی بلغارستان عمدتا در این شهر برگزار می‌شود.