مدیریت نمایندگی آئودی در ایران از ورود آئودی با کیفیت یورو۲ به ایران جلوگیری و شرکت آئودی را متهم به کلاهبرداری کرد. کریم آمیغی، مدیرعامل آمیغ فناور، در گفت‌وگو با خبرنگار موج، با اعلام این خبر افزود: دادگاه و پلیس جنایی آلمان، شرکت آئودی را محکوم به پرداخت ۲۳میلیون یورو جریمه به شرکت ایرانی الاصل آمیغ فناور کرده است.

وی اظهار داشت: شرکت آئودی تصمیم داشت که به جای خودروی یورو۴ آئودی خودروهای یورو۲ را به بازار ایران ارسال کند که هم‌اکنون با شکایت ما، این شرکت متهم به کلاهبرداری، تخریب محیط‌زیست، تخلف در حفظ قرارداد و خیانت به ایران شده است.

آمیغی موارد تخلف آئودی را دادن اتومبیل‌های یورو۲ به عوض یورو۴، عدم عملکرد به LOC و LOA، نبود تطبیق فنی سرمهندسان آمیغ فناور، ندادن دفترچه تعمیرات و دیاگرام‌های الکترونیکی، عدم تحویل اتومبیل نمونه برای تست با وجود دوبار پرداخت نقدی و خدعه و نیرنگ در مورد کل قرارداد اعلام کرد.

مدیرعامل آمیغ فناور در پایان علت جریمه و جرائم شرکت آئودی را وجود مدارک مکتوب نزد اداره دولتی آلمان «کرافت کارت بوندس امت» (Kraftkartbundesamt) دانست که مهم‌ترین آن پروفرماهای یورو۴ آئودی برای شرکت آمیغ فناور می‌باشد که خودروهای تحویلی براساس یورو۲ بوده است.