گروه خودرو- جدیدترین SUV نیسان که طی هفته‌های اخیر تبلیغات زیادی روی آن صورت گرفته و قرار است در نمایشگاه خودرو پاریس در معرض دید بازدیدکنندگان از این نمایشگاه قرار گیرد، طی ماه‌های آتی روانه بازار می‌شود. این محصول که خودرویی همه جا رو و کامپکت است، در ابتدا در بازار اروپا عرضه می‌شود و در ادامه شبکه نمایندگی‌های نیسان در ایالات متحده، استرالیا و آسیا هم اقدام به عرضه آن می‌کنند.

شرکت نیسان امید دارد این محصول که نام قشقایی بر آن نهاده شده با توجه به ظاهر جذاب و منحصربه‌فرد و امکانات جالب توجهی که روی آن نصب شده با استقبال زیادی روبه‌رو شود. لنوز فلشر، سخنگوی نیسان روز گذشته اعلام کرد، روند عرضه نیسان در اروپا از ماه آوریل سال جدید میلادی آغاز می‌شود و به فاصله کوتاهی قشقایی در استرالیا به فروش خواهد رسید.

قشقایی با چهار نوع موتور عرضه می‌شود که ظرفیت آنها ۵/۱، ۶/۱، ۲ و ۹/۲ لیتر است. این خودرو که به لحاظ کلاس نزدیک به کلاس C است، گمان می‌رود در اروپا و آمریکا به فروش خوبی دست پیدا کند. براساس اظهارات فلشر اگرچه قشقایی شباهت‌های ظاهری زیادی به مورانو دارد، اما نمی‌توان آن را دقیقا مشابه مورانو دانست، چون ویژگی‌های خاص خود را هم دارد.

مشخص نیست ایده نامگذاری این محصول جدید به نام یکی از ایلات ایرانی از کجا به ذهن مدیران نیسان و طراحان این خودرو خطور کرد. اما در تمامی تبلیغاتی که توسط این شرکت انجام شده روی ایرانی بودن نام آن تاکید شده است.

براساس اظهارات اولیه مدیران نیسان قیمت پایه قشقایی چیزی در حدود ۳۵هزار دلار خواهد بود که این قیمت با توجه به امکانات جانبی که روی قشقایی نصب می‌شود، افزایش خواهد یافت. اگرچه حضور قشقایی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت موجب شده بود این خودرو در کانون توجه خودروسازها و رسانه‌ها قرار گیرد، اما محصولی که قرار است از سال آینده عرضه شود تفاوت‌هایی با این خودروی به نمایش درآمده در فرانکفورت خواهد داشت.

زوایای تند بدنه تعدیل شده و رنگ تیره تزیینات داخلی ملایم‌تر شده است. اگرچه فلشر آگاهانه بودن انتخاب نام قشقایی برای این محصول را تایید کرده و لیکن حاضر به ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه نشده است.