گروه خودرو - در حالی که دادستان کل کشور، در نامه‌ای خطاب به وزیر صنایع و معادن، با اشاره به آمار ارائه شده از سوی سرپرست پلیس راه نیروی انتظامی درباره میزان خسارات جانی و مالی وارده از خودروی پژو ۴۰۵، از طهماسبی خواسته است تا اقدامات پیشگیرانه و نتایج حاصله در این راستا را به دادستانی اطلاع دهد و خطاب به وی عنوان کرده است که هرگونه قصور و تقصیر در این رابطه موجب ضمانت شرعی، مسوولیت مدنی و قانونی خواهد بود روز گذشته از سوی اداره امور رسانه‌های شرکت ایران‌‌‌خودرو خبری به نقل از منوچهر منطقی، مدیر عامل شرکت ایران‌خودرو، ارسال شده است که براساس آن تلفات جانی بر اثر آتش‌سوزی پژو ۴۰۵ را تکذیب و بحث تلفات جاده‌ای را موضوعی مجزا دانسته است. منطقی در این اطلاعیه آورده است که از مجموع خودروهای پژو ۴۰۵ که به علت نقص فنی دچار حریق شد‌ه‌‌اند، ۲۰حریق ۱۰۰درصد و حدود ۱۰۰حریق متوسط بوده که خودرو تا سقف یک‌میلیون تومان خسارت دیده و در مابقی موارد خودروهای آتش‌گرفته ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار تومان خسارت دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در طرح فراخوان ایران‌‌خودرو، ۷۰درصد از خودروهای تحت ریسک مورد بازبینی فنی سیستم سوخت‌رسانی قرار گرفته‌‌اند، گفته است: با وجود فراخوان‌های گسترده هنوز ۳۰درصد مشتریان ایران‌‌خودرو برای بازبینی سیستم سوخت‌رسانی خودروهایشان به تعمیرگاه‌های مجاز ایران‌خودرو مراجعه نکرده‌‌اند.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌‌خودرو هزینه مستقیم طرح فراخوان را ۱۰میلیارد تومان برآورد و تصریح کرده است، ایران‌خودرو در راستای تکریم مشتریان محصولات خود طی چهار مرحله طرح فراخوان را در ۶۰۰نمایندگی مجاز اجرا کرده است.

وی در زمینه اقدامات ریشه‌ای صورت گرفته در زمینه جلوگیری از حریق خودروها افزوده است: این اقدامات در سه بخش صورت گرفت. اول تامین قطعه از قطعه‌ساز اولیه متوقف و تمامی قطعات مرتبط از خطوط تولید و انبارها جمع‌آوری و منهدم شد. دوم در کلیه خطوط تولید سفارش‌گذاری برای تجهیزات جدید و کامل‌تر و انجام ایستگاه‌های بازرسی مضاعف پیش‌بینی و آغاز به کار کرد و سوم سیستم سوخت‌رسانی اصلاح شد.