شرکت سایپا قصد دارد همراه با کشور چین به تولید سیتروئن C-Triomphe بپردازد. به گزارش ایسنا، سیتروئن c-Triomphe که از پلت‌فرم مشترکی با پژو ۳۰۷ و C۴ بهره می‌برد قرار است در یک همکاری مشترک بین ایران‌خودرو، سایپا و پژو سیتروئن در تولید سری پلت‌فرم‌های جدید در ایران تولید شود. این خودرو که مدل صندوقدار c۴ است از نشانگر کریستال مایع به جای پشت آمپر مکانیکی برای نشان دادن سرعت و دور موتور استفاده می‌کند.

طراحی کنسول این خودرو که متعلق به سری جدید طراحی در صنعت خودروست به گونه‌ای است که پشت آمپر از جلوی راننده به وسط کنسول انتقال داده شده است. همچنین این خودرو از سیستم کروز کنترل و چراغ‌های جلو از جنس زنون بهره می‌برد.

در مدل جدید سیتروئن که قرار است تولیدش در چین و ایران آغاز شود سیستم ترمز در چهار چرخ دیسکی است که در جلو از سیستم خنک‌کننده بهره می‌برد. همچنین سیستم ABS و EPS از امکانات استاندارد این خودروست. c-Triomphe از موتور ۱۶ سوپاپ دو لیتری با توان ۱۵۰ اسب بخار بهره می‌برد که توانایی پاس کردن استاندارد یورو چهار را دارد.

تولید این خودرو از ابتدای سال ۲۰۰۷ در چین و در شرکت دانگ فن با نام DPCA آغاز خواهد شد. شرکت سایپا نیز قصد دارد تا یک سال آینده تولید این خودرو را در طرح پلت فرم مشترک با ایران‌خودرو آغاز کند به گونه‌ای که ایران‌خودرو از پلت‌فرم جدید در مدل‌های جدید سمند و پژو ۳۰۷ صندوقدار استفاده می‌کند و سایپا نیز مدل c-Triomphe را تولید خواهد کرد. شرکت سایپا قصد دارد تیراژ این خودرو را به ۲۵‌هزار در سال برساند و منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی قرار است از طریق ایران پوشش خودرویی داده شوند. این خودرو قرار است جایگزین زانتیا در بازار ایران شود.