به گزارش «ایسنا»، درآمد خالص جنرال‌موتورز در این سه‌ماه در مقایسه با برآوردهای ۴۵/ ۲میلیارد دلاری تحلیلگران به ۹/ ۲میلیارد دلار رسید؛ زیرا قیمت‌های بالاتر برای جبران افزایش هزینه‌‌‌ها کافی نبود.

اما مری بارا، مدیر اجرایی جنرال‌موتورز در پیامی خوش‌بینانه به سرمایه‌گذاران گفت: همچنان شاهد فرصت قیمت‌گذاری قوی هستیم؛ زیرا تقاضا برای محصول ما وجود دارد. سهام جنرال‌موتورز در معاملات بعد از ساعت کاری روی ۳۸دلار ثابت بود.

بارا افزود: جنرال‌موتورز انتظار دارد به‌رغم تداوم نوسان در عرضه تراشه‌‌‌های نیمه‌هادی، امسال ۲۵ تا ۳۰‌درصد خودروهای بیشتری نسبت به سال گذشته تولید کند. جنرال‌موتورز گفت که انتظار دارد درآمد خالص سالانه ۶/ ۹ تا ۲/ ۱۱میلیارد دلار داشته باشد و چشم‌‌‌انداز کل سال خود را برای تعدیل درآمد قبل از بهره و مالیات ۱۳ تا ۱۵میلیارد دلاری مجددا تایید کرد. این شرکت بار دیگر هدف خود را برای ساخت ۴۰۰‌هزار خودروی الکتریکی در سال‌جاری و سال آینده تایید کرد. این در حالی است که جنرال‌موتورز در سه‌ماه آخر سال گذشته تنها ۳/ ۰‌درصد از سهم بازار خودروهای الکتریکی در ایالات‌‌‌متحده را در اختیار داشت. بارا گفت: این خودروساز فروش شاسی‌بلند الکتریکی جدید کادیلاک لیریک را اواخر امسال در آمریکای شمالی و چین آغاز خواهد کرد. براساس گزارش رویترز، درآمد سهام جنرال‌موتورز در چین در این سه‌ماه ۲۳۴میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته ۳۰۸میلیون دلار کاهش داشت. درآمد چین نیز از ۹/ ۹میلیارد دلار در سال گذشته به ۹میلیارد دلار کاهش یافت. درآمد سه‌ماه اول جنرال‌موتورز به ۳۶میلیارد دلار رسید که نسبت به ۵/ ۳۲میلیارد دلار در سال گذشته ۱۱‌درصد افزایش یافته است.