دنیای اقتصاد- به نظر می‌رسد با شروع ثبت‌نام برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده استقبال زیادی از این طرح شود، چرا که از یک میلیون و 250هزار خودروی فرسوده‌ای که در کشور شناخته شده است، تنها 250هزار دستگاه در سال‌جاری از رده خارج خواهد شد که مجریان جدید طرح نوسازی خودروهای فرسوده نیز به این مساله پی برده‌اند و راه‌حل جدیدی را برای این مورد پیشنهاد داده‌اند.

مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده خبر داد
قرعه‌کشی برای نوسازی خودروهای فرسوده
گروه خودرو - ثبت‌نام از مالکان خودروهای فرسوده به منظور از رده خارج کردن این خودروها از ۵ مهرماه سال‌جاری آغاز خواهد شد و تا ۲۴ مهرماه ادامه خواهد داشت.

براساس آمارهای رسمی، دست کم یک میلیون و ۲۵۰هزار خودروی سواری و وانت فرسوده در سطح کشور تردد می‌کنند که براساس مصوبه دولت این تعداد خودرو باید تا پایان سال ۱۳۸۹ جمع‌آوری شوند.
اگرچه طرح نوسازی خودروهای فرسوده در سال‌های گذشته نیز انجام می‌شد اما با توجه به وام 13درصدی و بعضا بد قولی‌هایی که خودروسازان در واگذاری خودروهای نو انجام می‌دادند، نوعی بی‌اعتمادی در مردم به وجود آمد تا آنها خودروی فرسوده خود را به راحتی از دست ندهند.
اما پس از تصویب تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۸۵ بحث نوسازی خودروهای فرسوده مجددا مطرح شد، تا براساس این مصوبه طی سال‌جاری ۲۵۰هزار خودروی فرسوده از رده خارج و به جای آنها خودروهای دوگانه سوز به مالکان تحویل داده شود.
در طرح جدید که از امسال شروع شده یک میلیون تومان تخفیف و 5میلیون تومان وام با بهره 7درصد و بازپرداخت 5 ساله برای دارندگان خودروهای فرسوده پلاک شخصی در نظر گرفته شده است.
این مساله نوعی رغبت را برای دارنده خودروی فرسوده ایجاد می‌کند تا با پرداخت اقساط ماهیانه ۹۸هزار تومانی و پرداخت یک میلیون تومان حداقل صاحب یک دستگاه پراید دوگانه سوز شود.از طرفی هم در طرح جدید، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که براساس آن دارنده خودروی فرسوده تنها ۱۵ روز بدون خودرو می‌ماند و بعد از این زمان خودروی نوی خود را تحویل می‌گیرد.از آنجا که دارندگان خودروهای فرسوده کم‌کم به مزیت‌های طرح جدید پی‌می‌برند، به نظر می‌رسد با شروع ثبت‌نام برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده استقبال زیادی از این طرح شود چرا که از یک میلیون و ۲۵۰هزار خودروی فرسوده‌ای که در کشور شناخته شده است، تنها ۲۵۰هزار دستگاه در سال‌جاری از رده خارج خواهد شد که ۵۰هزار دستگاه از این تعداد نیز به تاکسی‌ها اختصاص دارد.بنابراین احتمال این که بیش از ۲۵۰هزار نفر مالک خودروی فرسوده در مهلت اعلام شده (۵ تا ۲۲ مهرماه) برای نوسازی خودروی خود ثبت نام کنند بسیار قوی است.مجریان جدید طرح نوسازی خودروهای فرسوده نیز به این مساله پی برده‌اند و راه‌حل جدیدی را برای این مورد پیشنهاد داده‌اند.
سیدرضا فاطمی، مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده، در این رابطه به خبرنگار ما می‌‌گوید: با توجه به این که ثبت‌نام در روز 22 مهر پایان می‌یابد بعد از یک آمارگیری قرعه‌کشی انجام خواهد شد تا 200هزار سهمیه امسال مشخص شود.وی می‌افزاید: پس از مشخص شدن نتیجه قرعه‌‌کشی از 26مهر، افرادی که قرعه به نام آنها درآمده است می‌توانند با پشت‌سر گذاشتن مراحل مربوط به گرفتن وام و سایر امور اداری خودروی نو تحویل بگیرند.