مدیرکل دفتر واردات گمرک گفت: مجوزهای سه گانه واردات خودرو در زمان ثبت سفارش اخذ می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کرمانی با اعلام خبرفوق گفت: ثبت سفارش خودروها در وزارت بازرگانی و ارائه آن به گمرک به منزله کامل بودن گواهی‌های لازم برای واردات خودرو است. وی با بیان اینکه کسانی که قصد واردات خودرو دارند، باید مجوزهای سه‌گانه سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، محیط زیست و استاندارد را کسب و ارائه کنند، افزود: درحال حاضر شرکت‌های تویوتا، بنز، بی.ام.و و آئودی گواهی لازم را برای واردات خودرو کسب کرده‌اند.

کرمانی تصریح کرد: اشخاص حقیقی نیز فقط می‌توانند خودروهایی را وارد کنند که نمایندگی‌های آنها مجوزهای لازم را کسب کرده باشند و در همین زمینه افرادی که فاقد کارت بازرگانی هستند فقط یک دستگاه و بدون ثبت سفارش و شرکت‌هایی که دارای کارت بازرگانی هستند، پس از ثبت سفارش و رعایت کامل قوانین و مقررات به صورت انبوه می‌توانند خودرو به کشور وارد کنند.

مدیرکل دفتر واردات گمرک ادامه داد: در حال حاضر خودروهای چینی به صورت کامل به کشور وارد نمی‌شوند، اما به صورت قطعات منفصله (CKD) توسط واحدهای تولیدی خوردوساز وارد کشور شده و مونتاژ می‌شوند.