جنرال موتورز خودروهای پیل سوختی در نمایندگی‌های فروش خودرو عرضه می‌کند

خودروهای پیل سوختی با دوام و عملکرد بهتر از موتورهای گازسوز کنونی ۴ تا ۹ سال دیگر در نمایندگی‌های فروش خودرو عرضه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، شرکت «جنرال موتورز» ادعا کرده است که خودروهای پیل سوختی هیدروژنی طی ۴ تا ۹ سال آینده به نمایندگی‌های فروش عرضه خواهند شد.

این شرکت همچنین مدعی شده که گام اصلی به سمت توسعه تجاری خودروهای پیل سوختی را برداشته و انتظار می‌رود این خودروها از نظر قیمت، دوام و عملکرد معادل و یا حتی بهتر از موتورهای گازسوز کنونی باشند و پیش‌بینی شده است که تولید خودروهای پیل سوختی به ۵۰۰‌هزار عدد در سال افزایش یابد.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس تحلیل اداره اطلاعات انرژی وزارت انرژی آمریکا، جهش به سمت خودروهای هیدروژنی بسیار کند ارزیابی شده است. آمارها عرضه خودروهای پیل سوختی را در سال ۲۰۰۹ حدود ۴۰۰ خودرو در سال پیش‌بینی می‌کند که این میزان تا سال ۲۰۳۰ به چهار‌هزار عدد در سال افزایش پیدا می‌کند که با این روال در مجموع حدود ۴۶‌هزار خودروی پیل سوختی در ۲۵ سال آینده فروخته خواهد شد. سخنگوی جنرال موتورز گفت: به دلیل پیشرفت ایجاد شده در زمینه فن‌آوری‌های پیل سوختی، به زودی گذار از مرحله تحقیق به فاز توسعه را شاهد خواهیم بود.