گروه خودرو - داستان تولید پیکان جدید به پنج‌سال قبل برمی‌گردد. در آن سال قرار بود خودروی جدیدی در حد قیمت پیکان تولید و به بازار عرضه شود. غروی، مدیرعامل وقت شرکت ایران‌خودرو، حمیدرضا کاتوزیان، عضو فعلی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که در آن زمان در شرکت ساپکو فعالیت می‌کرده است را مامور تامین قطعه برای این خودرو می‌کند. به گفته کاتوزیان،‌ سال ۸۱ طراحی پیکان جدید به پایان می‌رسد،‌ اما پس از روی کارآمدن مدیریت جدید کار تولید این خودرو متوقف شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان افتادن دوباره پرونده پیکان جدید خاطرنشان می‌کند: اگرچه علاقه‌مندی برای اجرای این پروژه وجود دارد، اما با توجه به اینکه عملا همت جدی در شرکت ایران‌خودرو برای پیشبرد این پروژه نیست، بعید است که پیکان جدید با نیت مدیران قبلی که یک خودروی استاندارد و ارزان قیمت بود تولید شود.

همچنین مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو نیز به ایسنا گفته است، طراحی پیکان جدید موسوم به X۱۱ از بهمن‌سال گذشته آغاز شده است و براساس برنامه باید تا اواخر سال‌جاری کار طراحی این خودرو به پایان برسد.

کامجو، کلاس پیکان جدید را B عنوان کرده و افزوده است که از موتور ملی و اکسل ملی در این خودرو استفاده خواهد شد.

از سویی دیگر، طهماسبی، وزیر صنایع و معادن، در این‌باره گفته است: برای طراحی خودرو جدید X۱۱ (پیکان‌جدید) وزارت صنایع امکاناتی را فراهم کرده و وام خوبی نیز در نظر گرفته است. وی افزوده است، این پروژه که آقای کاتوزیان در آن فعالیت می‌کرده و سه سال پیش متاسفانه جلوی آن گرفته شد، دوباره با اصلاحاتی در آن و با توجه به تجربیات این چند سال احیا شد. البته سرمایه‌گذاری برای طراحی این خودرو عدد بالایی است.

نکته جالب توجه آنکه، قیمت اعلام شده پیکان جدید از طرف مدیر تحقیقات ایران‌خودرو بین قیمت لوگان و پژو۲۰۶ صندوقدار است، یعنی (۸ تا ۱۴میلیون تومان). حال برای قیمت پیکان جدید چه عددی از بین ۸ تا ۱۴ انتخاب خواهد شد، باید منتظر ماند تا این خودرو به بازار بیاید.