گروه خودرو- علیرضا طهماسبی، وزیر صنایع و معادن هفته گذشته اعلام کرده بود که روابط متناسب دو کشور ایران و ترکیه در واردات مگان دخیل است. وی همچنین افزوده بود روابط تجاری کشورها، متناسب با سیاست کشور مقابل تعیین می‌شود و اگر احساس کنیم مشکلات غیر متعارفی در صادرات برخی محصولات وجود دارد، ما هم از ابزارهای لازم استفاده خواهیم کرد. در عین حال یکی از مدیران وزارت صنایع و معادن به خبرنگار ما گفت که توقف واردات مگان ربطی به بحث سمند ندارد. سلیمانی، معاون بین‌الملل این وزارتخانه با اشاره به اینکه توقف واردات سمند از سوی موسسه تجارت خارجی ترکیه صورت گرفته تصریح کرد که براساس گفته سفیر ترکیه در ایران این مساله قابل حل است.

وی می‌گوید، این موسسه از خدمات پس از فروش و گارانتی، سمند ایراد گرفته، این در حالی است که سمند در این دو بحث در اروپا امتحان خودش را پس داده است و این ایرادها از سوی ایران قابل پذیرش نیست.

وی تصریح می‌کند، مهرماه سال‌جاری سفری در سطح وزرا به ترکیه انجام خواهد شد که مشکل مگان برطرف شود. همچنین وزارت امور خارجه مشکل مگان را از طریق اکوتا پیگیری می‌کند که در اکوتا سطح روابط تجاری دو طرف تنظیم خواهد شد. به گفته وی مناسبات دوکشور بایستی قاعده‌مند شود.

سلیمانی یادآور شده است که مردم نگران پولی که جهت ثبت‌نام مگان پرداخته‌اند نباشند، چرا که این مساله زود حل خواهد شد. با توجه به گفته‌های سلیمانی، اگر توقف واردات مگان ربطی به سمند ندارد، پس چه دلایلی باعث شده تا این خودرو همچنین پشت درهای بسته مرزها منتظر چراغ سبز مسوولان باشد؟