برندهای معتبر جهانی در صنعت خودروسازی در حالی مصر را به عنوان پایگاهی برای فروش محصولات خود به شمال آفریقا در نظر گرفته‌اند که ایران‌خودرو نیز با توجه به مسافتی طولانی برای حضور فعالانه در این کشور تلاش می‌کند. چندی پیش دکتر رجال، رییس هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان طی اظهار‌نظری عنوان کرده بود که ایران‌خودرو حاضر شده است با سود کم و حتی با ضرر، وارد بازار مصر شود که این اقدام از سوی قطعه‌سازان ایرانی قابل تقدیر است اما علیرضا میرزایی، معاون صادرات ایران‌خودرو در مصاحبه‌ای با ایسنا با توجه به بعد مسافتی و حضور گسترده شرکت‌های خارجی در مصر اظهار داشته است: برخی مطالعات محتاطانه نشان‌دهنده آن است که امکان دارد بازار مصر سودزا نباشد و اگر زیان‌ده باشد، ما در این بازار حضور نخواهیم یافت. وی به این نکته نیز اشاره می‌کند که برخی شرکت‌ها در ابتدای حضور در کشورها ضرر می‌دهند و پس از مدتی بازار این کشورها را به دست آورده و سودزا می‌شوند. میرزایی با پیش‌بینی اینکه برندهای فرانسوی در مصر طرفدار دارند، پژو‌پارس را نیز از این امر مستثنا نمی‌داند. این در حالی است که تولید پژو پارس پس از مذاکرات طولانی در مصر در حال نهایی شدن است، در همین حال تولید سمند نیز از سوی ایران‌خودرو در دست مطالعه است.

علی میرزایی در این زمینه می‌گوید: از حدود یک و نیم سال پیش در حال بررسی تولید سمند و پژو پارس در مصر هستیم که در خصوص سمند با یک شرکت مصری در حال برسی اوضاع هستیم و در خصوص تولید پژو پارس نیز شرکت ابازا تمایل زیادی برای این کار دارد که تقریبا به مراحل نهایی رسیده‌ایم.

وی با بیان این که این پروژه یکی از اصلی‌ترین و اولین پروژه گسترده اقتصادی بین ایران و مصر خواهد بود، گفت: در این خصوص در حال امکان‌سنجی پروژه هستیم.

میرزایی همچنین، در پاسخ به این سوال که آیا پژو با این صادرات موافق است؟ گفت: ما در خصوص بازار مصر با پژو به توافق رسیده‌ایم و به احتمال زیاد نیز تیراژ پژو پارس در این کشور حدود ۴‌هزار دستگاه در سال خواهد بود.