مدیر پروژه تولید خودروهای گازسوز ایران‌خودرو با اشاره به آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۸۵ مبنی‌بر تولید ۲۸۰‌هزار دستگاه خودروی سبک دوگانه‌سوز توسط شرکت‌های خودروسازی، گفت: سهم ایران‌خودرو از این میزان حدود یکصد‌هزار دستگاه پیش‌بینی شده است. به گـــزارش مهـــر، علیرضا فیض‌بخش، گفت: وزارت صنایع و معادن موظف است تدابیری اتخاذ نماید تا کارخانه‌های خودروسازی در سال ۸۵ حداقل ۲۸۰‌هزار دستگاه خودروی سبک دوگانه‌سوز را تولید کنند.

وی افزود: در حال حاضر گروه صنعتی ایران‌خودرو با وزارت صنایع و معادن در حال مذاکره برای تولید خودروهای گازسوز بر اساس آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۸۵ است.

مدیر پروژه تولید خودروهای گازسوز ایران‌خودرو‌ تصریح کرد: تا‌کنون حدود ۷‌هزار دستگاه خودروی گازسوز در ایران‌خودرو تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای دوگانه‌سوز ایران‌خودرو مشمول تمام محصولات ایران‌خودرو به استثنای پژو ۲۰۶ معمولی می‌شود.

فیض‌بخش سهم ایران‌خودرو از ۲۸۰‌هزار دستگاه خودروی دوگانه‌سوز تعیین شده در قانون بودجه سال ۸۵ را حدود یکصد هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که تولید این میزان خودروی گاز‌سوز در نیمه دوم سال جاری محقق شود.

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن تولید یکصد‌هزار خودروی گاز‌سوز در این شرکت، ایران‌خودرو سال آینده سهم خوبی از خودروهای گازسوز را به خود اختصاص خواهد داد.