ششمین نمایشگاه تخصصی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو و صنایع وابسته از روز دوشنبه آغاز و تا ۲۰ مرداد‌ماه در مشهد ادامه خواهد داشت. به گزارش ایسنا، سید محمد سیدی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی خراسان گفت: این نمایشگاه در ۹سالن و فضایی بالغ بر ۳۶‌هزار مترمربع که شامل ۱۰‌هزار مترمربع فضای مسقف و ۲۶‌هزار مترمربع فضای باز است، برگزار می‌شود.

سیدی اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور بیش از ۲۰۰ نمایندگی داخلی که ۸۰درصد این نمایندگی‌ها خارج از استان و ۲۰درصد آن از داخل استان می‌باشند، برپا شده است.

وی افزود: شرکت‌های داخل شامل ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، سایپا، پارس خودرو، سایپا دیزل، گروه خودروسازان صنعتی پارس، تاتکو، خودروسازان راین، پروتون، وبکو، خودرو کویر، سازه‌گستر، ماموت، محور ماشین و گروه بهمن است. وی افزود: در این نمایشگاه ۳۵ نمایندگی خارجی شامل کشورهای آلمان، ایتالیا، آمریکا، انگلیس، ژاپن، کره جنوبی، چین، فرانسه، تایوان، ترکیه، سوئد، هنگ‌کنگ و سوئیس حضور دارند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی خراسان از برپایی سمینارها و همایش‌های علمی که در نمایشگاه برگزار می‌شود، خبر داد و افزود: همایش گفت وگوی مستقیم مدیران و مشتریان، کلاس‌های آموزش فنی و کنفرانس‌های تخصصی خودرو، برگزاری رالی خانواده، فروش ویژه خودرو، کلاس‌های آموزش جهت مشتریان و برگزاری مسابقات ماشین‌های کنترل از راه دور، از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم با ایده‌های جدید مهندسان صنعت خودرو در زمینه فن‌آوری‌های جدید و نشان دادن خود‌کفایی و استقلال صنعت خودرو به مردم است.