چشم‌انداز نگران‌کننده صنعت خودرو در آمریکا

هم‌اکنون با افزایش بهای بنزین در آمریکا و رسیدن آن به هر گالن ۳دلار، خودروسازان آمریکایی بیش از پیش با رکود در این صنعت احساس نگرانی می‌کنند. به گزارش موج، زمانی که در زمستان گذشته خودروسازان دیترویت (Detroit) خبر تعطیلی برخی از کارخانه های خود را اعلام می‌کردند، ابراز امیدواری می‌کردند که با گرم‌تر شدن هوا، میزان فروش خودروهای آنان بالاتر رود.

این در حالی بود که هم‌اکنون با اعلام بهای هر گالن بنزین حدود ۳دلار از سوی وزارت انرژی آمریکا، خودروسازان آمریکایی فشار رکود در صنعت خودروی آمریکا را احساس می‌کنند.

براساس اطلاعات موجود، در فصل بهار، میزان تقاضای خودروهای جدید در آمریکا کاهش یافت و پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش خودروهای جدید هم در ماه جولای سال‌جاری در مقایسه با جولای ۲۰۰۵ حدود ۱۵درصد کاهش یابد.

در این میان، خودروسازان آمریکایی با بیشترین کاهش فروش مواجه خواهند شد.

حتی گروه کرایسلر، که طی ۱۸ماه گذشته تنها نقطه درخشان در صنعت خودروسازی آمریکا به شمار می‌رود، نیز هشدار داده است که در سه‌ماه سوم سال‌جاری و همزمان با شروع عرضه مدل‌های جدید و تلاش برای کاهش موجودی انبارها، احتمالا با زیانی معادل ۶۰۰میلیون دلار مواجه خواهد شد.

گفتنی است، شرکت‌های دیگر خودروساز آمریکایی از قبیل فوردموتور و جنرال‌موتورز نیز پس از روبه‌رویی با زیان‌های سنگین عمیقا با چالش‌های ناشی از رکود این صنعت، دست و پنجه نرم می‌کنند.