به گزارش سایپانیوز، حالا که قرار است خودروهای برقی جای خودروهای بنزینی و گازوئیلی را بگیرند، سازندگان روبات و ماشین‌آلات آینده پررونق‌تری را تجربه خواهند کرد.

برای گذر از خودروهای بنزینی به برقی، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی صورت می‌پذیرد که بخشی از آن به سمت شرکت‌هایی سرازیر می‌شود که توانایی تامین روبات و ماشین‌آلات مخصوص خودروهای جدید را داشته باشند. بازار روبات‌ها و ساخت ماشین‌آلات به خاطر شیوع پاندمی کرونا در آوریل ۲۰۲۰ به پایین‌ترین حد خود یعنی ۸/ ۳۶۱ میلیون دلار تنزل کرده بود اما در ژوئن سال ۲۰۲۱ بهبود یافته و بر اساس اطلاعات منتشر شده به ۵۰۶ میلیون دلار رسیده است. شرکت‌های سازنده خودروهای برقی جدید و استارت‌آپ‌هایی نظیر لوسید مشتریان جدید سازندگان روبات و تجهیزات در صنعت خودرو هستند. اندرو لوید رئیس گروه وسایل نقلیه برقی در شرکت تامین قطعات کامائو (که از شرکت‌های زیرمجموعه استلانتیس -برند حاصل از ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن- به حساب می‌آید) می‌گوید: در ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده، سفارش‌های زیادی به سمت ما سرازیر می‌شود.» بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط LMC Automotive فقط در آمریکای شمالی بین ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ بیش از ۳۷ میلیارد دلار برای گذار از خودروهای بنزینی به برقی سرمایه‌گذاری می‌شود که حاصل آن بین ۱۵ تا ۱۷ کارخانه جدید است. بیش از ۷۷ درصد از این سرمایه‌گذاری در جهت ساخت خودروهای شاسی بلند یا خودروهای برقی صرف خواهد شد.

تامین‌کنندگان روبات‌ها و ماشین‌آلات هیچ عجله‌ای برای افزایش ظرفیت ندارند و همین حالا هم ظرفیت بسیاری از آنها تکمیل است. شرکت‌های خودروسازی برای ایجاد سالن رنگ یا سالن بدنه جدید حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه لازم دارند. جان کاتسور قائم مقام مدیرعامل راکول اتوماسیون در مصاحبه با رویترز گفته است: یک مسابقه دیوانه‌وار برای تامین قطعات و مجموعه‌های خودروهای برقی شکل گرفته است.به گفته لوری هاربور از مشاوران صنعت خودرو، خودروسازان با تامین‌کنندگان وارد قرارداد شده و برای ۳۷ مدل خودروی برقی جدید تا سال ۲۰۲۳ قطعه سفارش داده‌اند.