مهدی صادقی‌نیارکی افزود: هم‌اینک میزان تولید سالانه کامیون و کشنده در کشور به ۳۶ هزار دستگاه، کامیونت ۲۴هزار دستگاه و انواع اتوبوس ۱۵ هزار دستگاه رسیده است. 

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر طرحی تحت عنوان نوسازی ناوگان تجاری در کشور آغاز شد که بر اساس آن باید طی سه سال ۱۷۶ هزار دستگاه خودرو بازسازی و نوسازی شود و امسال وزارت صمت در قالب همین طرح نوسازی و بازسازی ۲۵ هزار دستگاه را با نیاز ارزی حدود یک میلیارد دلار دنبال خواهد کرد.

او گفت: تقاضا داریم رئیس‌جمهوری تاکید کنند که بانک مرکزی با طرح‌هایی که برای تخصیص ارز پذیرش شده‌اند، همراهی و همکاری لازم را داشته باشد. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای با پیگیری وزیر راه و شهرسازی مبنی‌بر عقد قرارداد سازمان راهداری با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید خودروهای تجاری مبنی‌بر بازسازی یک هزار دستگاه کشنده داشتیم؛ این اقدام نوع جدیدی از تامین مالی است که اتفاق افتاده و ۸۰ درصد هزینه را بانک‌ها در قالب تسهیلات پرداخت خواهند کرد. صادقی نیارکی تصریح کرد: انتظار داریم چنانچه مسیر نوسازی ناوگان به هر دلیل امکان‌پذیر نیست این مدل شیوه نوسازی ارتقا پیدا کند تا بتوانیم امسال بالغ بر ۲۰ هزار دستگاه را با این روش بازسازی و نوسازی کنیم. وی درباره بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های درون شهری هم گفت: یک ظرفیت بسیار مناسبی در واحدها و بنگاه‌های تولید خودرو داریم برای اینکه بتوانیم با یک چهارم قیمت اتوبوس نو، خودروها و اتوبوس‌های درون شهری را بازسازی و نوسازی کنیم که برای انجام این کار نیاز به تامین اعتبار داریم.

او افزود: در همین راستا، تفاهم‌نامه‌هایی توسط بنگاه‌های تولیدی خودرو با شهرداری‌ها منعقد شده که نیاز به پیگیری و عملیاتی شدن دارد.