این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، یعنی اوت ۲۰۱۷، این شرکت فرانسوی ۱۴ هزار و ۵۱۹ دستگاه از عنوان خودروهای خود را روانه بازار ایران کرده بود، بنابراین در سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، شاهد افت ۴۷ درصدی فروش خودروهای این شرکت فرانسوی در بازار ایران بوده‌ایم.

از طرف دیگر فروش رنو به نسبت ماه پیش از شروع تحریم‌ها، یعنی جولای، با افت ۵۲ درصدی روبه‌رو بوده است. در جولای ۲۰۱۸، در مجموع ۱۶ هزار و ۲۰ دستگاه از عنوان محصولات رنو در بازار ایران به فروش رسیده است.این شرکت فرانسوی اعلام کرده است از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروی خواهد کرد.بر این اساس مجموع فروش رنو به ایران در ۸ ماهه ۲۰۱۸ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۶/ ۳ درصدی داشته و به ۹۹ هزار و ۶۱۷ دستگاه رسیده است.

رنو در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۶۲ هزار و ۷۹ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرد. فروش رنو فرانسه به ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد ۳/ ۴۹ درصدی داشت. فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۶ نیز نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۱۰ درصدی داشت و به ۱۰۸ هزار و ۵۳۶ دستگاه رسید.

رنو در سال ۲۰۱۵ بالغ‌بر ۵۱ هزار و ۵۰۰، در سال ۲۰۱۴ بالغ‌بر ۳۳ هزار دستگاه و در سال ۲۰۱۳ بالغ‌بر ۳۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.