تسنیم: رئیس منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند رنو با اشاره به امضای قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکتش با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: «هدف بلندپروازانه ما تبدیل شدن به سومین تولیدکننده بزرگ در بازار ایران است.»به گزارش پایگاه اینترنتی واردز اتو، رنو که قبلا هم با بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی ایران یعنی ایران‌خودرو و سایپا همکاری داشته، این بار سرمایه‌گذاری مشترکی در زمینه یک کارخانه خودروسازی با سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران انجام داده است. این موافقتنامه استراتژیک در حضور رئیس و مدیرعامل شرکت رنو و محمد رضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در جریان نمایشگاه خودروی پاریس به امضا رسید.

کارلوس گوسن، رئیس و مدیرعامل رنو گفت: «بازار خودروی ایران با پیش‌بینی تولید سالانه ۲ میلیون خودرو تا سال ۲۰۲۰، دارای پتانسیل غیرقابل انکاری است. امضای این توافقنامه موجب تقویت انتخاب‌های استراتژیک می‌شود که ما در ایران ایجاد کرده‌ایم و با ایجاد موقعیتی بسیار قوی برای رنو، موجب آغاز دورانی جدید می‌شود.» نعمت‌زاده هم گفت: «دولت ایران می‌خواهد در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند و با توجه به استانداردها، کیفیت و ایمنی، محصولات جدید رقابتی را به نفع مشتریان ایرانی وارد بازار کند.» برنارد کامبیر، معاون رئیس شرکت رنو و رئیس منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند این شرکت گفت: «هدف بلندپروازانه ما تبدیل شدن به سومین تولیدکننده خودرو در بازار ایران (پس از ایران‌خودرو و سایپاست.)» کارخانه جدید شامل یک مرکز مهندسی و خرید خواهد بود که از عرضه‌کنندگان قطعات داخلی حمایت خواهد کرد. ایران‌خودرو و پارس‌خودرو به‌دنبال تولید خودروی شاسی‌بلند مدل کوئید شرکت رنو در ایران هستند که هم‌اکنون در هند تولید می‌شود. برای اولین بار در ایران، رنو شبکه توزیع خود را با عوامل فروش و خدمات پس از فروش بر مبنای استانداردهای خود دایر خواهد کرد.

رنو در عین حالی که خود را برای این کارخانه مشترک جدید آماده می‌کند، به همکاری خود با دو تولیدکننده داخلی نیز ادامه می‌دهد. کامبیر گفت: «خودروی مدل کوئید یک جواهر است و من متقاعد شده‌ام که اگر ما این خودرو را در ایران تولید کنیم و به فروش برسانیم، بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود.» تصمیم نهایی در مورد سایت تولید خودروی مدل کوئید رنو هنوز اتخاذ نشده است. کامبیر در ادامه گفت: «اولین گام تکمیل مذاکرات مربوط به سرمایه‌گذاری مشترک است تا از بلندپروازی‌هایمان اطمینان حاصل کنیم و پس از آن باید ببینیم که در مورد کوئید چه کار می‌توانیم بکنیم و این خودرو را کجا می‌توانیم تولید کنیم. اما مطمئنا ما خودروی مدل کوئید را در ایران تولید خواهیم کرد و به فروش خواهیم رساند.»