عملکرد خودران‌ها به‌طور روزافزون در دنیای خودرو محبوبیت می‌یابد. وزیر حمل‌و‌نقل آلمان لایحه جدیدی را پیشنهاد کرده تا قانون‌های جدیدی تصویب شوند که تعبیه جعبه سیاه در خودروهای خودران را ضروری می‌سازند. دلیل این امر گزارشات اخیر در مورد تصادف مرگبار یک مدل S تسلا در حالت خودران بوده است.

در حال حاضر این طرح در انتظار تصویب دیگر وزرای مرتبط است. گزارشات حاکی از آن است که این قانون جدید بر ضرورت پشت فرمان بودن راننده به‌منظور توجه به ترافیک و دخالت در رانندگی در زمان لازم تمرکز خواهد کرد. جعبه سیاه می‌تواند جزئیاتی از زمان انتخاب حالت خودران یا هدایت توسط راننده یا زمانی که سیستم از راننده می‌خواهد کنترل خودرو را در دست بگیرد، ثبت کند. بهره‌گیری از جعبه سیاه می‌تواند مسوول تصادف را مشخص کند.

سیستم جعبه سیاه که در هواپیماها به کار می‌رودتمام اطلاعات پرواز را ثبت می‌کند که می‌تواند در آینده به‌عنوان یک مرجع استفاده شود. معرفی سیستمی مشابه در خودروهای خودران مفید خواهد بود مخصوصا زمانی که سوالات متعددی در مورد ایمنی این خودروها در سراسر دنیا ایجاد شده است. اگر این قانون تصویب شود، آلمان اولین کشوری خواهد بود که جعبه سیاه اجباری در خودروهای خودران دارد.