گروه خودرو: شورای رقابت در حالی با آزادسازی قیمت دنا و تندر-۹۰ اتومات موافقت کرد که حدود دو سال پیش حواشی زیادی بر سر قیمت‌گذاری دنا میان این شورا و ایران خودرو ایجاد شد.

دنا که محصول لوکس ایران خودرو به شمار می‌رود و این شرکت حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده بود، تا همین دو روز پیش در لیست محصولات مشمول قیمت‌گذاری قرار داشت، با این حال، شورای رقابت در جلسه اخیر خود رای به آزادسازی قیمت این خودرو و همچنین تندر-۹۰ اتومات داد. این در شرایطی است که حدود دو سال پیش، شورای رقابت اجازه قیمت‌گذاری دنا را به ایران خودرو نداد و در نهایت این محصول با قیمتی چند میلیون تومان کمتر از آنچه ایران خودرویی‌ها می‌خواستند، روانه بازار شد. اصرار ایران خودرویی‌ها برای آزاد بودن قیمت دنا از این جهت بود که دنا از نظر آنها محصولی جدید به شمار می‌رفت، با این حال شورای رقابت معتقد بود این خودرو همان سمند، با تغییراتی ظاهری و باطنی است.

هرچه بود، پس از کلی کش و قوس، حرف شورای رقابت به کرسی نشست و دنا با قیمتی معادل ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۵/ ۵ میلیون تومان کمتر از قیمت موردنظر ایران خودرو) به بازار آمد. حالا پس از حدود دو سال، شورای رقابت با خواسته ایران خودرو موافقت کرد تا آبی‌های جاده مخصوص عنان قیمت‌گذاری لوکس ترین محصول داخلی‌شان را در دست بگیرند. شورای رقابت با این توجیه که دنا و البته تندر اتومات دارای رقیب خارجی بوده و بازارشان انحصاری نیست، رای به آزادسازی قیمت آنها داده و باید منتظر ماند و دید قیمت این دو محصول چه تغییراتی خواهد داشت. رای شورای رقابت به آزادسازی قیمت دنا و تندر اما در حالی است که بازار خودرو هم اکنون در رکود به سر می‌برد و این موضوع احتمالا مانع افزایش قیمت دو محصول موردنظر خواهد شد.