شاتا: یک هیات فرانسوی برای مذاکره در مورد سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه خودروسازی با رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، رئیس هیات عامل سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران با اشاره به همکاری‌های قبلی ایران و فرانسه در حوزه خودروسازی و اظهار امیدواری به اینکه در آینده همکاری‌های دوجانبه خوبی داشته باشیم، اظهار کرد: براساس سیاست وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت، ‌داخلی‌سازی قطعات خودرو، تاکید بر صادرات تولیدات خودرویی و همچنین استفاده از تجهیزات و قطعات خودرو ساخت داخل در تولید محصولات جدید، مورد توجه قرار دارد.

منصور معظمی با تاکید بر اهمیت برقراری همکاری سازنده که متضمن تامین سود و منافع دوجانبه است، افزود: توجه به کیفیت خودروهای تولیدشده برای کسب رضایتمندی مردم بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل اصرار داریم مدل‌های جدید خودرو با بهترین کیفیت تولید شوند تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم. وی با اشاره به لزوم طراحی مدل‌های جدید خودرو گفت: در هرگونه شراکت سرمایه‌گذاری جدید باید مسائل عمده و کلیدی مورد توجه جدی قرار گیرد ازجمله اینکه حداقل ۴۰ درصد از قطعات خودرو باید داخلی‌سازی شود و به‌علاوه ۳۰ درصد از تولیدات صادر شود و همچنین نوع موتور براساس رده‌بندی یورو ۶ باشد.

هیات فرانسوی متشکل از آقایان اولیور بورگش معاون اجرایی و جان کریستف کمار عضو هیات‌مدیره و مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شرکت سیتروئن بودند که ضمن مذاکره با طرف‌های ایرانی برای توسعه و ارتقای همکاری‌های دوجانبه، پیشنهادهای اجرایی خود را جهت اجرایی کردن همکاری‌های تازه در فضای پساتحریم ارائه کردند.